Tarragona arriba al 90% d’ocupació turística al mes d’agost

L'al·licient més gran dels turistes per visitar Tarragona és el llegat romà

0
132
Inma Rodríguez i Angel Arenas presentant el balanç turístic d'aquest estiu. Foto: EF

La ciutat de Tarragona manté les dades d’ocupació turística aquest estiu. L’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya ha assenyalat que l’ocupació s’ha situat al 90,2% aquest agost, respecte al 90,5% del 2017 i al 86% del 2016. Respecte a aquestes xifres, Inma Rodríguez, consellera de Turisme i presidenta del Patronat Municipal de Turisme, ha declarat que “el descens respecte a l’any record del 2017 ha està molt lleuger i gairebé no s’ha percebut”.

El motiu principal per visitar la ciutat és el llegat romà, en el cas dels excursionistes que no fan pernoctació a Tarragona però són d’altres llocs de Catalunya i en els excursionistes que pernocten a la Costa Daurada, amb un 40% i un 32,7%, respectivament. “El llegat romà és l’element diferenciador i que atrau el volum més gran dels nostres visitants”, ha assegurat Angel Arenas, gerent del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona. El llegat romà va seguit d’anar de tendes amb un 18,7% i de passejar per la Part Alta amb un 18,2%, en el cas dels visitants d’un dia que passen la nit a la Salou, Cambrils o La Pineda.

Centrant-se en els turistes (que són els que passen una nit com a mínim a la ciutat), el mercat principal és l’espanyol amb un 50,9% als hotels i un 66,2% als càmpings. Seguit pel francès amb un 14% als hotels i un 11,8% als càmpings. Després està el mercat alemany amb un 4,5% (hotels) i un 7,1% (càmpings); i l’italià amb un 4,2% als hotels. El perfil dels turistes de Tarragona són, principalment, famílies amb nens amb un 51,8% i el medi principal utilitzat per arribar a la ciutat és el cotxe en un 61,2% dels casos.

Impacte dels Tarragona 2018
Respecte a l’impacte directe dels Jocs Mediterranis 2018 a les xifres d’ocupació d’aquest estiu, el gerent del Patronat de Turisme ha declarat que “és difícil que un període de 10 dies canviï percentatges”. Arenas ha explicat que s’hagi parlat de Tarragona als mitjans de comunicació europeus “ha generat marca” i que els Tarragona 2018 “segurament han contribuït a les nostres xifres turístiques perquè la ciutat no ha caigut tant com altres destinacions”.

FER UN COMENTARI