Suspenen les llicències de tancaments comercials per millorar la qualitat de Salou

Es planteja la necessitat de revisar els paràmetres urbanístics del POUM per establir mesures correctores i minimitzar l’impacte visual

0
777
Imatge recurs d'una botiga de Salou.

L’equip de govern de l’Ajuntament de Salou ha decidit suspendre la tramitació i concessió de les llicències municipals que puguin generar nous tancaments comercials. Avui s’ha explicat aquesta mesura a la comissió informativa corresponent per tal de donar a conèixer els arguments en els quals es sustenta aquesta decisió.

Així, com ha explicat la regidora de Promoció i Dinamització Econòmica i Empresarial, Comerç, Consum i Mercats, Martina Fourrier, arran de l’encàrrec del Pla estratègic de l’activitat comercial a Salou s’ha posat de manifest “una dinàmica força preocupant” pel que fa al desenvolupament de les iniciatives comercials, que difereix de l’objectiu de qualitat i aposta en la consolidació de Salou com a destinació comercial. Així, d’entre els diferents factors que han provocat aquesta situació, apuntava Fourrier, “alguns tenen a veure amb temes derivats del mateix sector, com ara la manca de professionalització o la poca inversió en els establiments comercials, i d’altres, amb els derivats de l’ordenament urbanístic municipal”.

En relació a aquest ordenament, com ha assenyalat el regidor de Gestió de Territori, Marc Montagut, es detecta una problemàtica derivada l’ordenança municipal de tendals i rètols, que afecta directament a la qualitat de l’oferta comercial. En aquest sentit, segons Montagut, es desprèn també que “la funció dels tendals en aquests espais, de titularitat privada, que es troben a la banda exterior de la línia que suposa la porta d’entrada a un establiment ubicat en planta baixa, i que limiten, per una banda amb el propi establiment i per l’altra amb la via pública, no hauria de ser altra  que la de complementar el local comercial, com a zona d’exposició.

La realitat però és una altra: existeix un ús abusiu per l’acumulació i sobreocupació d’aquests espais, tant del tendals, com de la zona que els delimita, amb els articles d’exposició i venda de les mostres comercials, sense cap mena d’ordre ni criteri estètic, i fins i tot massa sovint, sense mantenir les mínimes condicions de seguretat, neteja ni salubritat, la qual cosa està provocant un deteriorament i progressiva degradació de la qualitat de l’establiment comercial i del seu entorn urbà”.

Així que amb la diagnosi comercial en mà, i després d’avaluar quina és la línia que es vol definir des del govern per millorar la qualitat del comerç de Salou s’ha acordat de manera transversal treballar des de la Regidoria de Promoció i Dinamització Econòmica i Empresarial, Comerç, Consum i Mercats i conjuntament amb Urbanisme per establir en el POUM els paràmetres urbanístics adients per millorar la qualitat en els tancaments dels establiments comercials, amb l’objectiu d’aconseguir un entorn urbà favorable a una activitat comercial equilibrada, i ordenada.

Per Fourrier, “una de les mancances destacades del model comercial de Salou, és el seu desordre i el progressiu deteriorament de la imatge de determinades activitats comercials la qual cosa genera espais urbans amb poca personalitat i poc atractius”.

Paral·lelament a aquesta suspensió de llicències ben properament s’iniciarà una campanya informativa entre els establiments comercials per tal d’informar i assessorar sobre com millorar diversos aspectes que poden revertir aquesta tendència, augmentant-ne la competitivitat, incrementant la qualitat i atractivitat de l’oferta comercial. Sota el títol de “Posa la teva botiga ben guapa” es repartirà un díptic informatiu, que per Fourrier “busca explicar el fet que una bona imatge del comerç esdevé una immillorable carta de presentació; és un indicador del grau de modernitat i de qualitat, i per tant de millora de la competitivitat; i, com no, per Salou, un comerç atractiu i de qualitat projecta un municipi cuidat, atractiu i modern”. A més, també es durà a terme una formació específica sobre com crear la imatge del nostre comerç, des de dues òptiques: tant de l’aspecte interior/exterior així com també de les persones que hi treballen: imatge física, habilitats i empatia.

Aixímateix, des de Comerç es proposa incorporar a l’Ordenança cívica una sèrie de mesures per tal de millorar l’impacte visual i la seva imbricació en l’espai urbà, i evitar-ne així la progressiva degradació i empobriment de la qualitat de l’entorn de les zones comercials.

FER UN COMENTARI