Els Serveis Socials de Tortosa fan gairebé 4.000 atencions durant el 2017

La ciutat és pionera en diversos serveis com el projecte “Aigua consum zero”

0
232
Karting Comarruga 728×90

Durant el 2017 els equips bàsics d’atenció social de Tortosa han fet 3.974 atencions i han tramitat 121 expedients de dependència, amb 93 plans nous individuals d’atenció. “Com a govern municipal hem tingut molt present els nostres principals objectius que és atendre aquells que més ho necessiten. (…) Hem treballat des de l’àmbit comunitari en diferents projectes per tal de millorar les condicions de vida de la nostra gent. Projectes que acaben sent referents al país i fora del mateix”, explica l’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé.

L’ajuntament de Tortosa col·labora de manera publico i privada amb altres entitats del territori com l’Obra social de La Caixa, Cáritas, Creu Roja, l’espai Blanquerna, Arrels, entre altres. Una manera de dur a terme projectes que sols no podrien.

Un dels serveis promoguts per l’Àrea de Serveis a les Persones és “Aigua consum zero”, un projecte pioner i innovador que se fa juntament amb l’empresa municipal Aigües de Tortosa. Un servici que ha atès a 19 persones durant el 2017 gràcies al sistema de telelectura de comptadors d’aigua que dóna la possibilitat de controlar el consum a gent que viu sola. D’aquesta manera si algun dia no ha hagut consum d’aigua se dóna alerta als serveis socials i aquests contacten amb l’usuari. Una manera de controlar si els hi ha passat alguna cosa o necessiten ajuda.

Un altre dels projectes que aborda l’ajuntament relacionat amb la pobresa energètica és el FEC (Fem Eficiència Comunitària). “S’aborda l’eficiència energètica cas per cas amb un projecte de prevenció i de funcionament de les llars a l’hora de poder-los ajudar a controlar també la seva despesa. (…) El que volem és poder ajudar i poder empoderar totes les famílies per tal que elles per si soles puguin portar a terme les millors condicions per viure”, remarca Meritxell Roigé, alcaldessa de la ciutat.

Durant el 2017 l’ajuntament de Tortosa ha fet diverses prestacions socials, ha atès persones en risc d’exclusió social, ha fet atenció domiciliària i ha ofert transport adaptat pels més necessitats.

Una de les novetats que hi haurà és el servei del Centre Obert Sant Francesc, que canviarà a partir d’aquest any ja que se crea el Servei d’Intervenció Socioeducativa per tal de fer una atenció més sistèmica a les famílies i als infants. “S’atendran infants de 0 a 3 anys, adolescents i també a les seves famílies. Passant d’aquesta atenció de 35 places a una atenció de xiquets de 0 a 3 anys que seran unes 16 places, adolescents 55 places i per a les famílies 25” apunta la tinent d’alcalde de serveis socials i drets civils i  regidora, Mª Jesus Vinya. En aquesta àrea també s’abasta el servei d’atenció a les dones que durant el 2017 se’n han atès 90, 44 de les quals han tingut assessorament psicològic i 46 assessorament jurídic. Al pis del Servei d’Acollida i Atenció d’Urgència s’hi han acollit  5 dones i dos menors sotmesos a violència masclista.

En quan a recursos bàsics se van atendre gairebé 2000 persones entre el menjador social “Mossèn Sol”, la casa d’acollida i el menjador social de Cáritas. Pel que fa a les necessitats d’alimentació se van atendre un total de 378 famílies.

Des de l’ajuntament afirmen que la xifra d’atencions prestades és estable i que en cas que hagi augmentat no significa que hi hagi més usuaris necessitats sinó més eficiència i possibilitat d’oferir més serveis. L’alcaldessa, Meritxell Roigé ha remarcat que la finalitat de l’ajuntament és fer pedagogia perquè cada cop menys persones necessitin aquestes ajudes.

FER UN COMENTARI