S’aprova definitivament el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible a VNG

S'ha aconseguit un gran suport dels grups polítics que van demanar priorització i dotació econòmica

0
148
Imatge de la intervenció del públic en el Ple celebrat el passat 14 de maig. (Cedida)
DiverNadal Cunit 2018 728×90

El Ple municipal va aprovar el passat 14 de maig de manera definitiva el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible. Aquest document recull un conjunt d’estratègies a dur a terme perquè moure’s per la ciutat sigui més sostenible. El regidor de Via Pública, Joan Giribet, va recordar que el document ja es va aprovar inicialment l’any 2015 i que va sorgir d’un procés de participació ciutadana. Giribet va explicar que el document “ens permet pensar en les actuacions a fer al nostre municipi”,com ara les novetats a la façana marítima que entraran en funcionament les pròximes setmanes, tant pel que fa als vehicles, a l’aparcament, a la circulació amb bicicleta i a peu.

La regidora no adscrita, Ariadna Llorens, va valorar positivament el document, tot i que “és un pla que ha tingut un llarg recorregut, creiem que hagués estat més òptim amb més rapidesa, però és cert que és una feina amplia i difícil.”

Carmen Reina, regidora no adscrita, va considerar que aquest Pla de Mobilitat no dóna resposta als dèficits existents. Reina va afirmar que “no s’ha fet cap projecte per ser una ciutat més accessible” i que el document hauria de contribuir a una major qualitat de vida.

El representant del partit Popular, Carlos Remacha, va reclamar atenció per alguns aspectes com ara la problemàtica de les línies 3 i 4 de l’autobús urbà o pel “problema que hi ha al centre pel fet que el vehicle hagi anat desapareixent però continuï sent necessari”.

Deborah Zimmerman, de la formació Som VNG va demanar “recuperar l’equilibri perdut, configurar les estratègies, per garantir els drets del veïnat”. La regidora va dir que per la seva formació el Pla “no és perfecte però per nosaltres és un bon i necessari primer pas”.

El regidor no adscrit, Francis Álvarez, es va mostrar crític amb dos aspectes concrets de la mobilitat a la ciutat, l’aparcament i l’àrea verda a Ribes Roges. Álvarez però va reconèixer que es tracta “d’un document viu, i sobretot és un document tècnic”.

Per part d’ERC, Queti Vinyals va recordar que “l’objectiu més destacable era un canvi de model, apostar per una mobilitat eficient, sostenible i justa”. La regidora però va lamentar que fins ara “la regidoria ha fet ben poc per la mobilitat relacionada amb la bicicleta i els trajectes escolar segurs”.

Jaume Marsé, en nom de la CUP, va donar suport a les línies estratègiques del Pla que parlen de disminuir costos socials i mediambientals del transport, afavorir vianants, l’ús de la bicicleta i del transport públic, entre d’altres. Marsé però va reclamar una aposta real, “haurà de canviar molt la priorització per l’execució de les accions proposades”.

El regidor del PSC, Gerard Llobet, va expressar el seu convenciment que “aquest pla és necessari per a la gestió de la ciutat, és estratègic” i va recordar que l’elaboració del document “s’ha fet amb un bon procés de participació”. Llobet va reclamar prioritat i dotació econòmica per executar el pla, la introducció de noves tecnologies per a la gestió i la reactivació del Fòrum de la Mobilitat.

El regidor de Via Pública va agrair el suport dels grups polítics al Pla de Mobilitat i va explicar que moltes de les accions previstes ja s’estan duent a terme. El document es va aprovar amb els vots a favor del govern, el PSC, la CUP, ERC, Som VNG, el regidor no adscrit Francis Álvarez i la regidora no adscrita Ariadna Llorens. El PP i la regidora no adscrita Carmen Reina es van abstenir.

A banda d’aquest acord, el Ple del mes de maig tenia un ordre del dia amb una trentena de punts entre els quals destaca donar compte de la dissolució del grup municipal de Ciutadans, a petició de la direcció d’aquesta formació política. Així el regidor Francis Álvarez ha passat a ser regidor no adscrit a cap grup polític.

En l’apartat de mocions, el text contra la reforma de la Llei d’enjudiciament criminal va ser defensat per Jaume M. Ruiz, en nom de l’Asociación de Afectados por la Banca y Entidades – ABAE. La moció demanava, entre d’altres punts, que l’Estat freni el desenvolupament d’aquesta llei considerant que ataca els principis bàsics d’accés a un habitatge i no garanteix la lluita contra les màfies i l’especulació. La proposta va resultar aprovada.

FER UN COMENTARI