Quatre treballadors més descongestionaran el taulell únic del CAP Sant Pere

Segons les enquestes realitzades pel sindicat USITAC, els usuaris també estan a favor que hi hagi un taulell a cada planta

0
429
Imatge de l'aglomeració d'usuaris al CAP Sant Pere de Reus. Fotografia: Josep Tutusaus
Karting Comarruga 728×90

Després que se centralitzessin els punts d’informació del CAP Sant Pere en una “finestreta única” d’atenció als usuaris a la planta baixa, les llargues cues han estat protagonistes al centre. Així ho denunciaven, a més, des del sindicat USITAC, que considera que aquesta mesura -que s’havia pres arran de les obres que s’estan realitzant al CAP- propicia un “mal funcionament” i una “mala atenció als usuaris”, amb una reducció significativa dels treballadors que atenien als usuaris i els tres taulells de les plantes primera, segona i tercera buits. Tot i això, USITAC ha aconseguit el que sembla una solució. Després d’una reunió amb el director d’Atenció Primària del Servei Català de la Salut a Tarragona, Daniel Ferrer-Vidal, s’ha acordat incorporar 4 treballadors més a l’entrada del centre i a la planta baixa per atendre i informar els usuaris, així com descongestionar la “finestreta única”.

“De set persones atenent, hem passat a ser tres”, ha denunciat el president d’USITAC, Josep Tutusaus. “La prioritat és l’atenció a l’usuari” i “creiem que no mereix el tracte que està rebent aquí”, ha dit rotundament Tutusaus, tot i que també ha reconegut que aquesta situació afecta els treballadors. “No és normal que tres companys meus s’empassin tota la feina a causa de la mala gestió”, ha lamentat. Per aquest motiu, el sindicat s’ha mobilitzat a través de diverses accions. Per una banda, els representants d’USITAC van estar aquest dilluns i dimarts a les portes del CAP Sant Pere realitzant enquestes sobre el servei de la “finestreta única”. A més, però, USITAC ja s’ha reunit amb el director d’Atenció Primària del Servei Català de la Salut a Tarragona, Daniel Ferrer-Vidal, amb el qual s’ha arribat a l’acord d’incorporar quatre persones més, a l’entrada i a la planta baixa del centre, per informar els usuaris i descongestionar el CAP.

Aquesta entesa, però, només serà vàlida mentre durin les obres que s’estan realitzant al CAP. Tot i que en un principi USITAC defensava que la solució implicaria tornar a tenir un taulell d’informació a cada planta, Tutusaus ha detallat que un cop finalitzades les obres, segons l’acordat, “hi continuaria havent un taulell únic a la planta baixa”, però “seria un punt d’informació amb set persones atenent”. “Això ja ens està bé”, ha manifestat Tutusaus, que ha posat de relleu que el centre dóna servei a 40.300 usuaris, la qual cosa suposa un volum de feina que no poden assumir només tres treballadors, com està succeint ara.

Els usuaris aposten per un taulell a cada planta

Durant dos dies -dilluns i dimarts- els representants d’USITAC van realitzar enquestes a les portes del centre. Tutusaus ha explicat que aquesta platejaven tres qüestions principals: si el servei funciona millor amb la finestreta única; si els usuaris es troben ben atesos; i per últim, si creien que hauria d’haver-hi un taulell a cada planta. Respecte a la primera qüestió, “la gran majoria va respondre que la finestreta única no millora el servei”. La resposta més comuna en la segona pregunta, sobre l’atenció al CAP, també va ser negativa, incloent-hi així una altra reivindicació del sindicat, com la incorporació de més cartells informatius al centre. Per últim, “d’unes 630 persones enquestades, 620 volien els punts d’atenció a cada planta”, ha exposat Tutusaus.

“No hi ha feed-back amb la direcció del centre”

L’acord amb el servei d’Atenció Primària del Servei Català de la Salut a Tarragona ha arribat després d’haver escoltat les valoracions dels usuaris i sense haver arribat a una entesa prèvia amb la direcció del centre. En aquest sentit, Tutsaus ha explicat que des del sindicat van advertir que “si no s’arreglava aquesta situació” serien ells mateixos que, amb taules i cadires plegables, s’instal·larien a la planta baixa per atendre als usuaris. El president del sindicat, a més, ha reconegut que “no hi ha gaire feed-back amb la direcció del centre”, ni per la banda de la gerència ni per la seva.

FER UN COMENTARI