Pellicer: “El govern de l’estat ha deixat de banda 350.000 habitants”

L'alcalde ha defensat que l'Aeroport de Reus hauria de contemplar-se com a quarta pista i el potencial del Camp de Tarragona com a segona àrea metropolitana de Catalunya

0
353
Foto de l'alcalde de la capital del Baix Camp, Carles Pellicer.

La reacció de l’alcalde Reus respecte a l’anunci del ministeri de Foment no ha trigat a arribar. El batlle s’ha mostrat molt “decebut”, ja que considera que “el govern de l’estat ha deixat de banda a 350.000 habitants” amb l’aturada del projecte de l’estació intermodal. Pellicer ha defensat el potencial del Camp  de Tarragona com la segona àrea metropolitana de Catalunya i ha mostrat la seva decepció perquè l’Aeroport de Reus no es contempli com a quarta pista.  Segons el batlle, s’han mantingut reunions discretes amb la Generalitat i el ministeri, però “no hi ha acords”.

“Reclamo al govern de l’estat que prengui consciència que un territori com aquest necessita les infraestructures adequades”, ha defensat Carles Pellicer. L’alcalde de la capital del Baix Camp considera que amb la paralització del projecte de l’estació intermodal “el govern de l’estat ha deixat de banda 350.000 habitants”. “Estem decebuts amb la gestió del govern central, una vegada més”, ha manifestat, “no ajuden al nostre territori”. L’alcalde ha afegit que Madrid no té en compte “un territori tan important com aquest”, i ha lamentat que no hi hagi acords ni “la voluntat perquè això tiri endavant” per part del ministeri.

D’altra banda, Pellicer també s’ha mostrat decebut pel fet que l’Aeroport de Reus no es contempli com a quarta pista.  “És inconcebible que un aeroport que ha fet un esforç tan gran i està creixent, no sigui contemplat com a quarta pista”, ha dit el batlle, tot assegurant que “tenim un gran potencial”, tant és així que fins i tot “el sector turístic reclama una planificació en les infraestructures”.

El centralisme “absorbeix”

En aquest sentit, el batlle també ha carregat contra el centralisme com un dels motius pels quals no s’aposta per l’àrea metropolitana del Camp de Tarragona.  “No tot és Barcelona en aquest país”, ha defensat. Respecte al paper de la Generalitat, Pellicer ha apuntat que està en “la mateixa línia” de l’Ajuntament de Reus, tot i que, “com sempre”, el centralisme acaba influint. Segons Pellicer, els projectes que tenen com a objectiu la descongestió de Barcelona no estan funcionant, ja que s’hauria d’apostar per altres àrees metropolitanes per facilitar-ho. “El centralisme absorbeix”, ha sentenciat l’alcalde.

La gestió de l’Ajuntament de Reus

Tot i això, el batlle ha defensat el treball del seu govern i ha assegurat que s’han mantingut “reunions discretes” tant amb la Generalitat com amb el ministeri. Un cop el projecte de l’estació intermodal va quedar fora dels pressupostos de l’estat, el 2010, Pellicer assegura que els comptes es van ajustar per fer més factible la construcció d’aquesta. Pellicer ha apuntat que la importància rau en poder “donar el servei”, i no tant en la inversió.

Finalment, Pellicer ha confirmat que demanaran, des de l’Ajuntament i la Cambra de Comerç, una nova reunió amb el secretari d’Infraestructures de la Generalitat,  Ricard Font, així com amb el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, “per explicar, una vegada més, que el territori necessita aquestes infraestructures”.

FER UN COMENTARI