Neus Lloveras reivindica la necessitat d’inversió a la comarca per part de la Generalitat

Durant el primer Simposi del Garraf, el conseller Damià Calvet exposa l'aposta del govern català pel sistema de vinyeta a les autopistes i per la T-Mobilitat per al transport públic

0
300
Imatge de Neus Lloveras, Damià Calvet i Rosa Huget al 1r Simposi Garraf. Foto: Twitter @damiacalvet
Sant Silvestre Banyeres-Arboç 2018-728×90

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Damià Calvet, ha obert aquest matí la segona jornada del primer Simposi Garraf organitzat per l’Agència de Desenvolupament Node Garraf i que té lloc a Neàpolis. El conseller ha estat acompanyat de l’alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, i la presidenta de Node i alcaldessa de Canyelles, Rosa Huguet, les quals li han traslladat les reivindicacions de la comarca.

L’alcaldessa Neus Lloveras ha agraït al conseller Calvet la seva disponibilitat envers els municipis, al mateix temps que ha apuntat el dèficit d’inversió històric de la Generalitat de Catalunya a Vilanova i la Geltrú i el Garraf, com un factor que resta capacitat de desenvolupament a la comarca. Igualment, l’alcaldessa vilanovina ha lamentat que el preu del peatge de la C-32 i el desequilibri en la tarifació dels títols ferroviaris de Rodalies perjudiquen la competitivitat territorial.

Atenent a les demandes de les alcaldesses, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha citat dues apostes incloses en “l’agenda modernitzadora” del seu Departament, que pretenen avançar cap a una mobilitat “més coherent, eficient, sostenible i universal”, de les quals es beneficiarà el conjunt del país i contribuiran a revertir el greuge que pateix el Garraf.

Ha parlat, d’una banda, de l’anomenada “vinyeta, que ha de suplir l’actual sistema de peatges i ha de permetre homogeneïtzar la xarxa d’autopistes del país. De l’altra, Damià Calvet ha defensat l’aposta pel transport públic, tant ferroviari com amb bus. En aquest sentit, ha manifestat, “volem perfeccionar el traspàs de competències de Renfe que es va fer a 10 anys”.

Pel que fa al transport públic rodat, el conseller ha exposat la voluntat “d’avançar cal a la T-Mobilitat”, una modalitat de títols de transport en què l’usuari paga segons l’ús i la distància realitzada, i no segons les zones per on es desplaça. Calvet ha recordat els reiterats incompliments de finançament i d’inversió de l’Estat espanyol en les infraestructures catalanes, que han causat que actualment Catalunya tingui un sistema de transport “complex i insuficient”.

El primer Simposi Garraf ha reunit entre els dies 27 i 28 de setembre una àmplia representació dels agents econòmics, socials, polítics i acadèmics de la comarca. Organitzat per Node Garraf mitjançant el fòrum Hèlix Garraf, el congrés té l’objectiu d’analitzar el present de la comarca i de reflexionar sobre estratègies conjuntes de futur, que s’ordenaran en un “quadern blanc” del Garraf.

FER UN COMENTARI