Montserrat Caelles, regidora de Projecció de Ciutat a l’Ajuntament de Reus: “La potència i el lideratge comercial de la ciutat és ben coneguda”

0
127
Montserrat Caelles, regidora de Projecció de Ciutat a l'Ajuntament de Reus. Foto: Alba Sancha
DiverNadal Cunit 2018 728×90

La campanya de Nadal ja funciona des de fa uns dies. Quina és la novetat més destacable enguany?

L’aposta per un enllumenat de Nadal de ciutat cada cop més impactant i amb el que les persones hi puguin interactuar. S’ha instal·lat un arbre de 7,5 metres d’alçada a la plaça Mercadal pel qual es podrà entrar i un túnel de llum de 20 metres de llarg i 3 metres d’alçada, a la plaça Llibertat. A més, hi ha una extensa programació d’espectacles itinerants amb continguts de gran qualitat. Són espectacles originals i que estem segurs que no deixaran indiferent a ningú.

Tot i que sempre procurem programar noves activitats, val a dir que estem consolidant un model de campanya de Nadal, amb un planejament de continuïtat (tematització de carrers i places, enllumenat de Nadal innovador, espectacles itinerants i seguir apostant per l’oferta tradicional, que el públic valora molt positivament, com el Mercat de Nadal, els Retaules Vivents, la nit de cap d’any, els Patges i els Reis, entre d’altres).

L’objectiu d’aquesta campanya és situar Reus com un referent en les festes nadalenques de Catalunya. Considera que ja ho és?

Reus sempre ha sigut un referent comercial a Catalunya. La potència i el lideratge comercial de la ciutat és per tots ben coneguda i si a això li sumem l’aposta que fa 4 anys fem a Reus durant la campanya nadalenca, podem dir que la ciutat està al primer nivell.

Com es vinculen el comerç i la cultura en la Campanya de Nadal?

Reus té un posicionament cultural molt consolidat, que remarquem especialment durant la campanya de Nadal, oferint espectacles culturals de qualitat pels carrers de la ciutat. Enguany, tindrà un clar component musical amb motiu de Reus Ciutat de la Música 2018.

En el marc d’aquesta campanya, és més important impulsar el comerç o la cultura?

La finalitat principal d’aquesta campanya és la promoció de la ciutat com una destinació de compres durant el període de Nadal i per aconseguir-ho apostem per mostrar-nos orgullosos al món de qui som. Per explicar això i per dinamitzar els nostres carrers la cultura és una eina imprescindible, que ens dota d’autenticitat i singularitat.

En el marc d’aquesta campanya, Reus ofereix un programa d’actes culturals molt ampli, ja que agrupem tant l’oferta dels teatres, com de les entitats de la ciutat, així com els espectacles de carrer programats directament des de l’Agència Reus Promoció. De fet, a Reus, el comerç és part de la nostra cultura.

El repte cada any és major. Com es treballa per assolir-ho i no baixar el llistó?

Efectivament, el repte cada cop és més gran i això és molt engrescador per mi. És una campanya que es treballa amb molts mesos d’antelació i això ens permet planificar molt bé les accions. Un dels punts clau és treballar conjuntament amb les entitats comercials de la Taula de Comerç i totes les campanyes comercials de la ciutat. Les dades de visitants a la ciutat, any rere any, i la projecció exterior de la ciutat, ens engresquen a continuar treballant en aquesta línia.

Un dels objectius és atreure l’arribada de visitants. Hi ha alguna previsió de xifres en aquest sentit?

Per poder valorar les xifres de visitants durant la campanya de Nadal, en els últims anys hem pres com a referència diverses dades com els aparcaments municipals, els vianants (via Reus Wifi), els usuaris de la pista de gel, les atraccions de fira i els visitants als diversos equipaments turístics de la ciutat. Esperem superar les xifres de visitants de fora vila en relació a l’any passat, que la ciutadania gaudeixi de l’art de comprar passejant pels carrers de la seva ciutat, i també d’augmentar les xifres de vendes als comerços de Reus.

Quin impacte econòmic s’espera que generi la Campanya de Nadal en la ciutat?

És molt difícil de valorar l’impacte econòmic que genera la campanya de Nadal a la ciutat, ja que caldria incloure molts aspectes dels quals no en tenim una informació agregada (despesa en el comerç, la restauració, els hotels i d’altres serveis). Haurem d’esperar a final de la campanya perquè els agents directament implicats (via associacions comercials, associacions de restauració, hotels…) en puguin fer les valoracions corresponents.

FER UN COMENTARI