Milers de motoristes es manifesten en contra de les polítiques de mobilitat de Barcelona

El col·lectiu reivindica la moto com "la solució i no el problema" i demana accions per reduir la sinistralitat

0
126
Pla general dels motoristes desfilant per l'avinguda del Litoral a la Mar Bella de Barcelona en protesta per les polítiques de mobilitat de l'Ajuntament, el 2 de desembre de 2018 (horitzontal)
DiverNadal Cunit 2018 728×90
Milers de motoristes s’han manifestat aquest diumenge a Barcelona contra les polítiques “restrictives” de l’Ajuntament de Barcelona en matèria de mobilitat en un recorregut que han fet des de la platja de la Mar Bella fins a la Via Laietana. Més de 5.000 motos, segons les dues entitats organitzadores, Unió Internacional per a la Defensa dels Motociclistes (IMU) i l’Agrupació Motera Catalana, que han vist satisfeta la convocatòria amb motoclubs que han vingut d’arreu de Catalunya. El col·lectiu ha elaborat deu punts per promoure l’ús de la moto “amb seguretat” i reduir així la sinistralitat, i ha reivindicat que la moto es reconegui com “una solució i no com un problema”. Lamenten polítiques de l’Ajuntament com la reducció a partir del 2020 del 40% de motocicletes en dies d’alta contaminació.
“A les grans ciutats no es té en compte la capacitat de la moto en la descongestió estàtica i dinàmica o la reducció d’emissions, tampoc l’agilitat o dinamisme que li dona a una economia com la de Barcelona”, ha dit a l’ACN Juan Carlos Toribio, coordinador nacional d’Unió Internacional per a la Defensa dels Motociclistes (IMU).

La manifestació d’aquest diumenge ha servit al col·lectiu per reivindicar deu punts que han elaborat per protegir la moto a les ciutats, començant pel fet que “reduint el nombre de motos, no es redueix la sinistralitat”.

Els manifestants han recorregut Barcelona des de la Mar Bella pujant pel carrer Marina i arribant a Via Laietana, on han deixat a terra les motos en record de les víctimes d’accidents de trànsit. “S’han de trobar solucions a aquest problema. Volem fets”, han afirmat els organitzadors.

Contacte amb l’Ajuntament

Demanen la creació d’una taula de treball tècnica per desenvolupar conjuntament les polítiques de mobilitat amb l’Ajuntament, una reclamació a la que el consistori s’hi ha compromès. Amb el govern municipal han tingut una reunió on han parlat sobre disciplina semafòrica o la necessitat d’incloure el sistema de visió perifèrica, tant per motos com vehicles de quatre rodes. “La indisciplina semafòrica és un problema greu en la mobilitat de Barcelona”, ha assegurat Toribio. “La fase groga del semàfor no pot ser de tres segons. Tampoc poden estar els semàfors 4 o 5 metres allunyats de la línia d’aturada”, ha reivindicat Toribio.

De la mateixa manera, han demanat a l’Ajuntament un estudi de la sinistralitat que diferenciï les motos per cilindrada. “Creiem que les motos 125 tenen gran part de culpa amb això. Si no volem que els nostres es facin mal, han de tenir un mínim de formació”, ha dit a l’ACN Pere Martínez, de l’Agrupació Motera Catalana.

Martínez ha celebrat el poder de convocatòria de la manifestació, on s’han unit “gran part” dels col·lectius de motoristes de Catalunya en contra les polítiques “restrictives” per part de l’Ajuntament de Barcelona. “En un principi ha començat com una restricció mediambiental, que redueix pel 2020 en un 40% les motos censades a Barcelona”, ha dit Martínez sobre la mesura del consistori en dies de contaminació extrema. A Barcelona hi ha censades més de 280.000 motocicletes, una xifra que representa el 30% del total de vehicles.

Demanen que es compleixi la llei de seguretat vial “en condicions” i denuncien que “s’inventin” senyals de trànsit “com passa a Barcelona”. També exigeixen la revisió de les localitzacions de clavegueres o les barreres de seguretat de les carreteres.

FER UN COMENTARI