Més de 250 alumnes de Cambrils es converitran en guardians energètics

Els nens i nenes de 4t de primària de quatre escoles aprenen a estalviar energia amb els tallers de la Diputació

0
5402

Un total de 258 alumnes de 10 grups de quart de primària de Cambrils treballaran la importància d’estalviar energia i de reduir-ne el malbaratament gràcies als tallers “Guardians Energètics” de la Diputació de Tarragona, que ha sol·licitat l’Ajuntament pels centres educatius del municipi.

Els tallers, que s’han gestionat des de l’Oficina d’Inclusió Social, es portaran a terme els dies 7, 8 i 9 de març a les escoles Joan Ardèvol, Cambrils, Guillem Fortuny i Cardenal Vidal i Barraquer.

La Diputació ofereix aquests tallers als centres educatius dels municipis adherits al Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses pel canvi climàtic i es realitza en el marc de la Setmana Europea per a l’Energia Sostenible. En el cas de Cambrils, l’activitat pedagògica s’emmarca en la línia estratègica d’eficiència energètica del Pla d’Acció per l’Energia Sostenible de l’Ajuntament de Cambrils.

L’objectiu és aconseguir un canvi d’hàbits energètics en l’àmbit domèstic i convertir els nens i nenes en “guardians energètics” de casa seva i protagonistes del guany econòmic que fan els seus pares en estalviar diners. Per aconseguir-ho, se’ls forma en la importància de fer un ús responsable de l’energia en les accions quotidianes, i se’ls explica les conseqüències que pot tenir el malbaratament d’energia. Amb totes aquestes accions es pretén impulsar un canvi d’actituds i hàbits en els participants respecte del consum d’energia. Gràcies a aquesta activitat, els nens i nenes aprenen com estalviar energia en l’àmbit domèstic, amb els sistemes de climatització i d’il·luminació, i amb els endolls i carregadors, entre d’altres. A més, també se’ls informa de la importància de l’ús de l’energia renovable.

Metodologia
La metodologia és una introducció de 10 minuts teòrica i la resta més pràctica i dinàmica per capacitar l’alumnat per entendre, opinar i prendre decisions sobre els aspectes de l’entorn amb què interacciona.

Amb aquest objectiu, es crearà un espai on els alumnes, en petits grups, tindran representades dues opcions d’una mateixa situació quotidiana. Tot seguit, hauran d’identificar els usos eficients d’energia i els que produeixen un malbaratament, i hauran de decidir quina de les dues opcions que se’ls proposa és la que comporta un estalvi d’energia. Per petits grups explicaran el seu cas a la resta de la classe i destacaran l’opció que més estalvi d’energia suposa.

Per a facilitar la dinàmica, es repartirà una fitxa per cada grup on hauran d’apuntar quina opció trien com a estalvi d’energia, el perquè han triat aquesta opció i quines altres mesures d’estalvi se’ls ocorren.

FER UN COMENTARI