L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor recupera 10.174,09 euros dels salouencs

Les empreses de telecomunicacions, amb 51 expedients, són les més reclamades

0
148
FarmaciaBanyeres_728x90

L’Oficina Municipal d’Informació a Consumidor (OMIC) de Salou ha atès un total de 398 consultes presencials aquest passat 2017, les quals han derivat en una tramitació de 143 expedients de reclamació i s’han realitzat 16 mediacions telefòniques. Totes aquelles persones interessades en rebre assessorament de l’OMIC han de demanar cita prèvia i es programen dos dies a la setmana cada 30 minuts. L’oficina està situada a la primera planta de l’Ajuntament.

La memòria realitzada per la mateixa OMIC posa de manifest que un alt percentatge de les consultes, han derivat en reclamacions, en la resolució de les quals, s’han realitzat mediacions amb les empreses per tal d’intentar satisfer les peticions de les persones consumidores. La regidora de Comerç, Mercats i Consum, Martina Fourrier, ha explicat que “des de l’Ajuntament volem seguir apostant per aquest servei gratuït d’informació i orientació al consumidor salouenc, ja que considerem que aquesta oficina és una eina imprescindible per intervenir en els possibles conflictes que puguin sorgir entre consumidors i empresaris del nostre municipi”.

El sector amb més consultes i reclamacions –com és habitual a l’OMIC de Salou- ha estat el de les telecomunicacions amb un 35’7% de reclamacions. Els problemes més comuns han estat per l’incompliment de les condicions contractuals per part de les empreses, errades en la facturació, les dificultats per donar de baixa els contractes. En les reclamacions el que es pretén és obtenir la reparació d’un dany, el rescabalament de determinades quantitats, la rescissió d’un contracte o l’anul·lació d’un deute. Després de telecomunicacions, els sectors més reclamats són del sector turístic i restauració i de subministraments bàsics (sobretot llum, aigua i gas).

En aquest sentit, des de l’OMIC s’efectua la mediació amb l’empresa reclamada i s’intenta acostar posicions per resoldre d’una forma que sigui satisfactòria per les dues parts; però quan no és possible arribar a un acord s’ofereix sotmetre el cas a un arbitratge de consum. Destacar que aquest any l’OMIC de Salou ha recuperat un total de 10.174,09 euros dels salouencs a través de les seves gestions.

Cal destacar que, amb Motiu del Dia Mundial del Consumidor es va convidar les escoles del municipi a veure una obra de teatre al TAS adreçada a nens de 3r i/o 4t de primària amb temàtica de consum amb l’objectiu d’acostar els més petits al consum responsable i als drets de les persones consumidores, i que va tenir molt bona acceptació per les escoles. Aquesta activitat es va realitzar el dia 14 de març del 2017.

Per concertar cita prèvia, els salouencs ho poden fer a l’oficina virtual de la web de l’Ajuntament de Salou i també a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.

FER UN COMENTARI