L’Institut de les Borges Blanques inicia una recollida solidària per a infants de l’Índia

L'objectiu és incorporar-hi l'aplicació que han desenvolupat per tal de facilitar l'aprenentatge als nens d'una escola d'aquell país

0
532
els participants en el projecte CATINDjove, amb responsables de l'INS Josep Vallverdú de les Borges Blanques i de Plusfresc.
La iniciativa CATINDjove, una empresa creada per un grup d’una vintena d’estudiants de 4t d’ESO i un professor de l’aulABP de l’Institut Josep Vallverdú de les Borges Blanques, ha iniciat aquest divendres la recollida de tauletes i telèfons mòbils, als quals els alumnes incorporaran l’aplicació mòbil que han desenvolupat, de la mateixa manera que altres aplicacions educatives, per tal que els nens i nenes de l’escola Sirena Primary School de l’Índia tinguin les mateixes oportunitats d’aprendre que ells. Aquesta aplicació, anomenada Seekhana (‘aprendre’ en hindi), incorpora preguntes d’autoaprenentatge de diverses matèries com matemàtiques, ciències socials i naturals i llengua anglesa. Les persones interessades en col·laborar amb la iniciativa poden portar, entre el 28 d’abril i el 31 de maig, els dispositius vells o que no facin servir als establiments Plusfresc o bé als ajuntaments garriguencs. L’objectiu és recollir entre 30 o 40 tauletes, noves o usades, i tots els smartphones possibles per enviar-los a l’Índia cap a principis de juny i assolir així la finalitat solidari del projecte.
La iniciativa CATINDjove, endegada per 19 joves i sota la tutela del professor Francesc Solans, permet als estudiants de l’Institut Josep Vallverdú de les Borges Blanques treballar en una experiència educativa singular, tot fent un projecte innovador i solidari dins de la matèria d’Informàtica de 4t d’ESO. Segons expliquen els seus promotors, el projecte, que compta amb el suport dels ajuntaments garriguencs, del consell comarcal i de la Diputació de Lleida, ha esdevingut una “increïble experiència d’aprenentage”.

La iniciativa consisteix en programar una aplicació mòbil, que han anomenat Seekhana, que és la traducció del mot aprendre en hindi. Aquesta aplicació va dirigida als nens i nenes d’entre 3 i 10 anys de l’Índia, i incorpora preguntes d’autoaprenentatge de diverses matèries com matemàtiques, ciències socials i naturals i llengua anglesa. L’objectiu dels alumnes de l’Institut de les Borges Blanques passa ara per obtenir dispositius mòbils, als quals incorporaran la seva aplicació per tal que els infants de l’escola Sirena Primary School de l’Índia (gestionada per la Fundació Daniel Shah & Núria Toneu) puguin aprendre amb ella, de la mateixa manera que amb altres aplicacions mòbils que inclouran als dispositius electrònics.

Aquest divendres han iniciat la recollida de tauletes i telèfons mòbils a l’establiment Plusfresc de la capital de les Garrigues, cadena de supermercats que també ha facilitat les seves botigues com a punt de recollida i ha lliurat les sis primeres tauletes al projecte. Així mateix, també es poden dipositar els dispositius mòbils als diferents ajuntaments de la comarca de les Garrigues.

FER UN COMENTARI