L’espectacle Amfiteatrvm es consolida com un producte turístic i de qualitat

S'ha aconseguit un 90% d'ocupació i durant les visites nocturnes s'han acumulat més de 2.800 assistents

0
209
El jove Lvpvs, al centre de la imatge, entre habitants de l’antiga Tarraco. Foto: Anna Plaza.
Wifi_Penedès_728x90

Una “iniciativa excel·lent”, un “producte únic” i un “èxit”. Així ha qualificat la consellera de Turisme, Inma Rodríguez, l’acollida de l’espectacle de gran format Amfiteatrvm, que es va representar des del 27 de juliol fins al 25 d’agost i que, juntament amb les visites nocturnes a l’amfiteatre, han permès que aquest element del patrimoni de la ciutat hagi estat obert durant totes les nits per als visitants. Es tracta d’una nova proposta cultural i turística que, després d’aquesta experiència, es consolida com un producte per atreure visitants a la ciutat.

Aquest “èxit” s’ha vist traduït en les dades amb un 90% d’ocupació en l’espectacle Amfiteatrvm que ha despuntat amb grans novetats tècniques, com tres pantalles, millores en so i il·luminació i un equip professional, com ha destacat la consellera, que ha assegurat que es tracta d’un “salt qualitatiu important”, respecte al seu predecessor ‘Tarraco, història viva’. A més, Rodríguez ha assegurat que tots els objectius plantejats s’han assolit. Per una banda, Amfiteatrvm ha permès visibilitzar Tarragona com una “ciutat oberta”, segons la consellera de Turisme, amb una assistència de 6.446 espectadors en total, que es tradueix en una mitjana de 716 espectadors per sessió. A més, en quatre de les sessions de l’espectacle “s’ha hagut de penjar el cartell d’entrades exhaurides”, ha detallat Rodríguez.

D’altra banda, s’ha aconseguit arribar principalment a un públic familiar -un altre dels objectius plantejats-, ja que el 80% dels espectadors eren famílies. Així mateix, del total d’assistents, un 75% eren turistes (3 de cada 4 espectadors), dels quals un 25% era públic estranger. A més, del total d’espectadors turistes, un 42% han pernoctat a la ciutat. En definitiva, la nota global amb què han puntuat els assistents l’espectacle és un 8,2 de mitjana.

Visites nocturnes

Respecte a les visites nocturnes durant les quals es projecta el documental ‘Ingeniería romana’, hi ha hagut un total de 2.818 assistents, la qual cosa es tradueix en una mitjana 148 espectadors per dia. Del total d’assistents, un 80% han estat turistes, per tant, de nou es posiciona aquesta iniciativa com un producte turístic. En aquest cas, un 64% dels visitants han pernoctat a Tarragona i la nota mitjana ha estat, fins i tot, més elevada, amb un 8,9, arribant gairebé a l’excel·lent. En aquest sentit, i davant la bona experiència, la consellera de Turisme ha detallat que ja s’està pensant en la propera edició, per la qual es podria considerar la possibilitat que les visites siguin acompanyades o bé incorporar subtítols en altres idiomes durant la projecció del documental.

FER UN COMENTARI