Les incidències als trens de Rodalies ja es podran denunciar amb una aplicació mòbil

0
1773
Imatge de recurs d'un tren de Rodalies

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) informa que la Generalitat de Catalunya ha posat en marxa una nova aplicació mòbil de consum, que inclou un espai específic per recollir les incidències que pateixen els usuaris de Rodalies de Catalunya.

L’objectiu és identificar millor les incidències que es produeixen en el servei i poder defensar amb més força els drets dels usuaris. L’aplicació InfoConsum, del Departament d’Empresa i Ocupació, és per a dispositius mòbils (smartphones i tauletes) i està disponible per a sistemes operatius Android i iOS.

És un mecanisme més clar i diàfan per a treballar millor amb un doble objectiu: l’empara dels drets dels ciutadans i la millora del Servei de Rodalies, si bé les competències de la Generalitat en el servei de trens són limitades.

Quan l’usuari entri a l’aplicació trobarà un destacat per introduir la incidència detectada a Rodalies. Entre els motius de denúncia que identifica aquesta app hi ha tant les afectacions en els horaris, les línies i els itineraris com l’atenció al client, estacions poc accessibles, brutes o mal equipades i trens poc confortables o amb mancances d’accessibilitat, entre d’altres. També inclou la possibilitat d’adjuntar-hi una fotografia.

Un cop introduïdes les dades, la denúncia entrarà directament al Sistema d’Informació de Consum i es redireccionarà o bé cap al Departament de Territori i Sostenibilitat, en cas que sigui una infracció de la llei ferroviària, o directament a l’Agència Catalana del Consum, si es tracta d’una vulneració de la llei catalana del consum.

Historial de consultes
A més d’aquesta entrada específica, l’aplicació permet als ciutadans interactuar, en tant que persones consumidores, per recollir les seves queixes sobre altres serveis o productes que infringeixen les normes del mercat, així com fer consultes de consum. En aquest sentit, una altra novetat de l’app és que estarà disponible l’historial de consultes i denúncies realitzades.

A banda d’aquestes novetats, els ciutadans poden trobar a Infoconsum consells pràctics de consum; conèixer els seus drets i deures com a persones consumidores; saber com actuar abans, durant i després de comprar o contractar un bé o servei; rebre alertes sobre productes i serveis del mercat potencialment perillosos per al consum; avisos sobre situacions de l’actualitat que afectin els drets de les persones consumidores; què fer per presentar una reclamació de consum; i consultar la xarxa d’oficines públiques de consum on adreçar-se, així com la llista d’organitzacions de persones consumidores.

FER UN COMENTARI