L’Associació de patinets de Lleida reclama un consens per poder circular per la ciutat

L'entitat fa front comú amb l'associació En Bici per Lleida per frenar la modificació de la normativa

0
152
Imatge del portaveu de l'entitat VMP Lleida, Gerard Valentines (dreta) i del membre d'En Bici per Lleida, Aleix Pallarols (esq) circulant per un carril bici davant la Llotja de Lleida. El 10 de novembre de 2018. (Horitzontal)
Wifi_Penedès_728x90
L’Associació de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) de Lleida, que agrupa els patinets elèctrics, demana a la Paeria que “es deixi sobre la taula” la modificació de l’ordenança de circulació que els prohibirà circular per voreres i també per calçades a principis de 2019. Així ho ha explicat el portaveu de l’entitat, Gerard Valentines, que ha dit que “volen reunir-se les parts afectades i arribar a un consens”. Valentines ha explicat que dijous vinent se’ls ha convocat a una reunió a l’Ajuntament de Lleida, un fet que espera els serveixi per exposar les seves inquietuds. Aquest dissabte el col·lectiu de patinets s’ha reunit amb l’entitat En Bici per Lleida per fer front comú i no descarten “una marxa lenta lúdica” pels carrers de la ciutat.
Valentines ha assegurat que volen arribar a un “consens” sobretot “amb la participació de les parts implicades”: l’associació VMP, l’associació En Bici per Lleida i l’Ajuntament. Aquest dissabte, s’han trobat els membres de les dues entitats per fer front comú davant la modificació de l’ordenança de circulació que el Ple de l’Ajuntament de Lleida va aprovar inicialment amb el suport del PSC, Cs, PP i Salmerón, i l’abstenció del PDeCAT. La proposta preveu prohibir que aquests elements per desplaçar-se puguin circular per voreres, calçades i passarel·les per a vianants de la ciutat i l’aplicació de sancions en cas d’incomplir-ho.
Valentines ha opinat que “s’ha fet una ordenança molt semblant a la de la ciutat de Barcelona” i aquí a Lleida ” no tenim infraestructura per circular lliurement com allà”. En aquest sentit ha dit que el que volen és que ” s’adapti a la ciutat”.

El portaveu de la nova entitat que agrupa els patinets elèctrics de Lleida ha afegit que l’ordenança “no aconsegueix l’objectiu” que segons explica ha de “millorar la seguretat dels vianants i dels VMP”. Així mateix detalla que hi ha un punt en concret que els preocupa. Es tracta de la circulació en parcs i places. Valentines assegura que “se’ns permet circular per aquests espais” i pensem “que és on es produeixen la majoria d’incidents amb els vianants”.

Per la seva banda, un dels membres d’En Bici per Lleida, Aleix Pallarol, assegura que per la seva banda, l’objectiu de la reunió ha estat compartir “problemes comuns” amb l’entitat de patinets. Pallarols ha dit que “ara tenen l’oportunitat de fer un redactat conjunt amb les entitats d’aquesta ordenança de circulació”. Una de les reivindicacions comuns entre patinets elèctrics i bicicletes és l’ampliació del carril bici com també la creació de més zones 30.

Pallarols també ha explicat que “una ciutat més pacificada beneficia a tothom”. A més ha afegit dades com la reducció de la mortalitat en atropellaments si es redueix la velocitat. “A una velocitat de 50 quilòmetres hora es produeix una mortalitat del 45% i en canvi si la velocitat és de 30 quilòmetres hores es redueix al 5%”, afirma Pallarols.

FER UN COMENTARI