L’APP de seguretat ciutadana inclourà una nova funcionalitat

Des que va començar la seva aplicació el 25 de juliol, l'APP evAlerta ja té registrats 338 usuaris

0
130
Els resultats de l'APP evAlerta són satisfactoris. (Cedida)

Des que el passat 25 de juliol l’aplicació per a mòbils de la Policia Municipal del Vendrell evALERTA entrés en funcionament per a dispositius Android i a principis de setembre ho fes també per a dispositius IOS , a dia d’avui compta ja amb 338 usuaris registrats i ha rebut un total de 31 alertes, cap d’elles, però, per una situació de risc o inseguretat. En el balanç dels primers dos mesos de funcionament que han fet aquest matí els responsables de la Policia Municipal s’ha explicat que aquestes 31 alertes han estat d’usuaris que tan sols han provat l’aplicació.

Pel què fa les descàrregues, en aquests dos mesos l’APP evALERTA n’ha tingut 523 per a dispositius mòbils Android i 82 per a IOS. Aquestes xifres corresponen a persones que, tot i tenir l’aplicació al mòbil, no s’hi han registrat i no estan donades d’alta com a usuaris. Des de la policia local s’ha recordat que les dades necessàries pel registre tenen el mateix nivell de garantia legal que qualsevol dada personal que gestiona l’Ajuntament del Vendrell.

L’app evALERTA té com a objectiu donar tranquil·litat al ciutadà a partir de l’opció del “botó del pànic”, el qual permet alertar el cos policial sobre una situació greu d’inseguretat que s’estigui patint en primera persona.

Després de descarregar l’aplicació, que és gratuïta, cal registrar-s’hi i es pot fer el senyal d’alerta dins del terme municipal del Vendrell i el seu entorn més immediat. Quan la policia rep l’alerta, s’avisa una patrulla perquè es desplaci al lloc, gràcies a la geolocalització del telèfon mòbil, i es truca a la persona que l’ha activada per tenir més informació sobre la situació i valorar quins dispositius s’han d’activar. Si la persona no respon, la patrulla s’hi desplaçarà igualment.

En aquest sentit, s’ha recordat que no és recomanable utilitzar l’APP per comunicar altres tipus d’incidències que no suposin un risc o una situació personal de perill, ja que aquestes es poden traslladar per les vies ordinàries de contacte amb la policia o amb el 112.

A part del “botó del pànic”, actualment l’aplicació també té un accés directe al telèfon d’emergències 112, a informació meteorològica i a comunicacions de la policia sobre incidències a la via pública. Segons s’ha explicat avui, però, ja s’està treballant en una nova funcionalitat de l’APP: un apartat per alertar de la presència d’animals abandonats a la via pública. Des de la Policia local es considera que amb la geolocalització que permet l’aplicació serà molt més resolutiva la recuperació de l’animal.

D’altra banda, properament s’organitzarà una sessió informativa amb els comerciants del municipi per tal d’explicar-los l’existència i les funcionalitats de l’APP, ja que es creu que els pot ser de molta utilitat. En aquesta línia, ja s’està treballant també en el disseny d’uns distintius que identifiquin els comerços que tenen descarregada l’APP.

L’aplicació ha estat desenvolupada per un grup de cinc programadors de la comarca (Joan Molinas, Albert Bonet, Aleix Diaz, Cristina Salas i Noel Carmona).

El regidor de Governació, Rafel Gosalvez, s’ha mostrat satisfet dels primers mesos de funcionament d’aquesta aplicació, que segons ha dit, “tan de bo vagi creixent en usuaris, per donar-los més seguretat i tranquil·litat, però que no calgui ser utilitzada”.

FER UN COMENTARI