L’Ajuntament de Reus millora el servei de cita prèvia per reduir cues i temps d’espera

L’objectiu municipal és tendir a fer de la cita prèvia la via preferent per atendre la ciutadania

0
149
Wifi_Penedès_728x90

L’Ajuntament millorarà el sistema de gestió de cues de les oficines municipals d’atenció a la ciutadania per reduir al màxim el temps d’espera dels usuaris. La cita prèvia s’establirà de manera progressiva com a via preferent d’atenció a la ciutadania. La cita prèvia és el sistema telèmatic que la ciutadania té a la seva disposició per demanar hora per ser atès a les diferents oficines municipals sense haver de fer cua.

El perfil del contractant de l’Ajuntament ha publicat el plec de condicions per licitar el contracte de subministrament i instal·lació d’un nou sistema de gestió de cues mitjançant dispensadors de tiquets i d’un sistema de cita prèvia pels diferents centres i serveis d’atenció al ciutadà. El pressupost de licitació del contracte és de 39.930 euros.

Una de les principals millores que s’introduirà amb el contracte serà la integració entre els dos serveis —el de cita prèvia i el de gestió de cues— amb l’objectiu garantir la prioritat en l’atenció a aquells usuaris que ha demanat la visita amb antel·lació. Així mateix, el nou sistema farà més fàcil realitzar les sol·licituds per via telemàtica.

El contracte també preveu el subministrament dels dispensadors de tiquets i pantalles per a la gestió de torns que s’instal·laran a les diferents oficines d’atenció.

L’objectiu municipal és tendir a fer de la cita prèvia la via preferent per atendre la ciutadania, ja que evita temps d’espera als usuaris i millora la gestió per part de l’administració.

Actualment, les oficines municipals d’atenció ciutadana ja disposen de sistemes de gestió de cues, però la solució actual ha quedat obsoleta, tant funcional com tecnològicament. La millora que s’implantarà amb el nou contracte ha d’optimitzar, unificar, estendre i fer més eficient la prestació d’aquest servei.

Les oficines municipals d’atenció a la ciutadania que disposen d’aquest servei són:

  • Oficina d’atenció al Ciutadà.
  • Oficina del Servei d’Atenció i Informació al Contribuent.
  • Oficina Municipal d’Escolarització.
  • Oficina d’Habitatge.
  • Oficina Tècnica Empresarial.

Durant el 2017, el volum de cites prèvies ha estat de 18.455, amb una mitjana de 1.538 cites mensuals. Les sol·licituds varien entre les 1.000 i les 4.000 cites en èpoques de convocatòries d’ajuts.

FER UN COMENTARI