L’Ajuntament invertirà més de 50.000 euros en reordenar el trànsit a la rotonda de Villaroel

Amb l’objectiu d’ordenar el trànsit i millorar la seguretat de la circulació de vehicles en aquesta punt de la ciutat

0
822
Karting Comarruga 728×90

L’Ajuntament de Reus invertirà més de 50.000 euros en el projecte de construcció de la nova rotonda de la plaça de Villaroel, amb l’objectiu d’ordenar el trànsit i millorar la seguretat de la circulació de vehicles en aquesta punt de la ciutat. La plaça de Villaroel és un punt clau de la mobilitat a la ciutat, en fer d’enllaç entre la segona corona viària (les rieres) i la tercera corona (les rondes). Les obres s’han adjudicat a l’empresa Obres Febial SL, per un impo rt de 53.333,33 euros, i es completaran amb treballs complementaris d’asfaltat, enllumenat i enjardinament.

La nova rotonda, dissenyada en col·laboració de la Guàrdia Urbana i la regidoria de Via Pública, eliminarà l’actual distribució del trànsit per una única rotonda més senzilla, que permetrà agilitzar la circulació viària.

Les obres tenen un termini d’execució de 2 mesos, i s’ha previst executar-les en quatre fases, per tal de minimitzar el seu impacte sobre la circulació a la zona. La Guàrdia Urbana determinarà l’ordre de les fases a seguir durant les obres.

El projecte preveu la construcció d’una illa central per canalitzar el trànsit procedent dels carrers Batan, Pere el Cerimoniós, Cambrils i Riera d’Aragó. El trànsit procedent del carrer Eduard Toda accedirà a la plaça de Villarroel incorporant-se prèviament al carrer Batan. Amb aquesta solució se simplifiquen els moviments dels vehicles.

La rotonda està formada per dos semicercles de 7,50m de radi, amb una separació entre centres de 22,65m. La rotonda actual quedarà dins la zona verda de la nova rotonda, així com un tram de la zona verda de l’actual illeta de la Riera d’Aragó.

Al voltant d’aquesta illa central es construiran dos carrils de circulació de 3,10m d’amplada mínima en els trams rectes i de 4 m d’amplada a la zona corba.

El projecte preveu la retirada de la zona verda que actualment hi ha a la intersecció amb el carrer del Batan, per tal que el tràfic procedent del carrer del Batan pugui incorporar-se a la plaça Villarroel. El trànsit procedent del carrer Eduard Toda s’incorporarà al carrer del Batan, donant prioritat a aquest últim. Per poder canalitzar el trànsit en aquesta intersecció, s’ha previst la construcció d’un tram de noves voreres al carrer Eduard Toda, així com la construcció d’una illeta al final del carrer del Batan. També s’han previst passos de vianants.

FER UN COMENTARI