L’Ajuntament de Tarragona estudia gestionar directament les llars d’infants municipals

L’empresa CLECE ha comunicat a l’Ajuntament que no està interessada a continuar amb la pròrroga per la gestió d’aquests equipaments

0
1015
Imatge d'una llar d'infants de Tarragona. Imatge: cedida.

Pel proper curs escolar 2017-2018, l’Ajuntament de Tarragona està estudiant la possibilitat de gestionar directament cinc de les set llars d’infants municipals que estan gestionades actualment de manera indirecta. El consistori està decidit a explorar aquesta opció després que al proper mes d’agost vencerà el contracte amb l’empresa CLECE que els darrers quatre anys ha gestionat aquestes cinc llars d’infants municipals.

L’empresa CLECE va guanyar el concurs per a la gestió d’aquestes escoles bressol i, des de setembre de 2013, gestiona les llars d’infants del Cèsar August, Sant Pere i Sant Pau, El Serrallo, Miracle i Sant Salvador.

Aquests equipaments de propietat municipal tenen la gestió indirecta des de la seva creació, des del curs 2005-2006. Al 2013 es va convocar un concurs per renovar la concessió administrativa per als 4 següents anys amb quatre pròrrogues d’un any incloses.

L’empresa CLECE ha comunicat a l’Ajuntament que no està interessada a continuar amb la pròrroga per la gestió d’aquests equipaments educatius amb les condicions contractuals que li van permetre guanyar el concurs l’any 2013.

L’equip de govern ja va expressar en la sessió ordinària del plenari del consistori del dia 26 de gener de 2017 la seva voluntat d’iniciar un estudi de viabilitat per a la gestió directa de les llars d’infants municipals.

El conseller d’Ensenyament, Francesc Roca, assenyala que “estem elaborant els informes per conèixer les possibilitats legals i econòmiques, però el que està clar és que estem davant d’una oportunitat d’iniciar un replantejament sobre el tipus de gestió de serveis educatius”. “La funció de la llar d’infants –explica– és principalment l’educativa, però també comporta una funció social molt important. Per això és una oportunitat per l’Ajuntament per tal d’avançar vers una ciutat educadora, desenvolupar el projecte educatiu de ciutat com a eina de cohesió social, que fomenta la igualtat d’oportunitats, i per promoure l’èxit educatiu.

I conclou: “Durant tot el procés d’estudi, i en el seu cas d’implementació, és voluntat de l’equip de govern anar informant sobre el detalls del procés que implica passar d’una gestió indirecta a directa a les persones directament implicades, als representats dels treballadors i treballadores, als diferents grups municipals, i a la ciutadania en general”.

FER UN COMENTARI