L’Ajuntament de Barcelona aprova les condicions del nou contracte del Bicing

Es planteja un servei les 24 hores del dia i amb més bicicletes elèctriques

0
359
Imatge de recurs del Bicing de Barcelona
L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat en comissió les condicions del nou contracte del Bicing, que durarà 10 anys més. Han votat a favor BComú, PSC, Cs i ERC. El Grup Demòcrata i el PPC s’hi han abstingut i la CUP hi ha votat en contra. El contracte planteja un servei que funcioni les 24 hores, amb més bicicletes elèctriques, amb més estacions i amb una major cobertura territorial. L’import de l’adjudicació serà de 18,8 MEUR més IVA. La proposta preveu la reserva anticipada del vehicle cinc minuts abans i la possibilitat d’una futura integració amb la T-Mobilitat. També s’introdueix una clàusula per subrogar tots els treballadors actuals i es preveu l’opció d’incorporar patrocini. L’actual contracte està operat per Clear Channel.
Després d’un anàlisi del servei, el govern ha elaborat una proposta de plecs tècnics i administratius que ha estat aprovada en el marc de la Comissió d’Ecologia Urbanisme i Mobilitat. Per garantir la subrogació dels treballadors, l’Ajuntament va prorrogar l’actual contracte (que acabava el 31 de març del 2017) durant un mínim d’un any i un màxim de dos.

La voluntat és que el servei funcioni 24 hores els 365 dies de l’any, mentre que actualment es prestava de dilluns a dijous de 5 a 2 de la matinada, divendres de 5 a 3 i caps de setmana i festius les 24 hores. També es preveu la possibilitat de fer una reserva anticipada de la bicicleta de cinc minuts, per evitar que l’usuari arribi a l’estació i es trobi sense vehicle.

El contracte també aposta per augmentar el nombre de bicicletes elèctriques. Actualment hi ha 6.000 de mecàniques i 300 elèctriques, però es demana augmentar aquesta xifra fins al miler, preveient també l’opció d’ampliar la quantitat total fins a 8.000. Això permetrà majors facilitats per fer recorreguts ascendents. Els plecs també inclouen la possibilitat de variar la proporció durant el contracte. El xassís de les bicicletes seria comú amb una imatge específica per a Barcelona.

Pel que fa al nombre d’estacions, s’estableix un total de 519 que siguin mixtes i que estiguin sempre en superfície. Ara mateix hi ha 470, incloent també les del subsòl, que desapareixerien. Es definirà properament la distribució territorial de les estacions amb l’objectiu de reduir les diferències de cobertura entre districtes, afavorir la intermodalitat i donar cobertura a zones d’alta demanda. La capacitat mitjana de les estacions serà de 27 ancoratges i s’haurà d’optimitzar el servei de reposició de les bicicletes.

Una altra novetat seria que l’atenció al client la passaria a fer Barcelona Serveis Municipals (BSM) i s’establirien tres mètodes d’accés diferenciats: targeta intel·ligent sense contacte, telèfon intel·ligent amb tecnologia NFC o aplicació mòbil. Hi hauria dues tarifes, una d’abonament anual i una de pagament per ús, encara per definir. Aquesta nova tarifa aportaria més recursos.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha apuntat que el contracte també preveu la possibilitat d’estendre el servei a altres municipis de l’Àrea Metropolitana.

FER UN COMENTARI