L’ACM posa a disposició dels electes locals eines per fer bona política

L’Associació Catalana de Municipis és l’entitat municipalista de referència a Catalunya. Compta amb més d’un miler d’ens locals associats: 932 ajuntaments, 35 EMD’s, 42 Consells Comarcals, 4 Diputacions, 3 Consorcis i 4 Mancomunitats.

0
275

L’ACM ha celebrat aquest passat divendres a la tarda i dissabte al matí al Monestir de Poblet la 4a Escola de Governs Locals, centrada en com comunicar de cara a les municipals del 2019. Més de 160 electes i possibles candidats d’arreu de Catalunya han participat en aquesta proposta formativa que pretén donar eines i estratègies per comunicar millor.

La inauguració ha comptat amb el Conseller d’Interior, Miquel Buch, juntament amb l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, i el president de l’ACM, David Saldoni. “Volem que l’ACM sigui un referent per la innovació i per intentar fer les coses millor. La nostra aposta és la qualitat i oferir uns millors serveis a la gent”, ha destacat Saldoni. El president de l’ACM també ha insistit en la transversalitat que ofereix el món local: “Som gent de diferents partits polítics, opinions i ideologies, però volem treballar pels nostres veïns i això ens uneix. L’ACM volem que sigui el referent per oferir un marc de consens a favor de quines podrien ser les solucions pel país”, ha dit Saldoni que ha destacat que els ajuntaments “som la columna vertebral de les institucions de Catalunya”.

Per la seva part, el Consell d’Interior, Miquel Buch, ha centrat la seva intervenció en elogiar la tasca dels electes locals. “Gestionar la política municipal, a peu de carrer, escoltant la gent… és el més difícil perquè no hi ha res més complicat que dir-li a un veí que el que demana no es pot fer”, ha destacat. Buch també ha insistit en la importància dels ajuntaments com a “estructures d’estat vitals” per oferir els millors serveis a la ciutadania, visqui on visqui.

L’Escola de Governs Locals compleix la quarta edició i porta per títol “Com, quan, a qui i perquè comuniquem”. Al llarg de dos dies, ha comptat amb consultors del món de la comunicació i periodistes com Ferran Ramon Cortés, Míriam Hatibi, Xavier Peytibí, Albert Saéz, Pau Canaleta, Quico Sallés, Sara González, Neus Tomàs o Jordi Barbeta que han parlat de com afrontar moments de crisi, com comunicar millor, com arribar a la gent o com gestionar les xarxes socials.

FER UN COMENTARI