La Paeria de Cervera inverteix 190.000 euros per la 40ena edició de la festa de l’Aquelarre

S'ha tancat un acord amb Estrella Damm que patrocinarà durant tres anys la celebració que té lloc el darrer cap de setmana d'agost i que enguany torna a Cal Racó

0
344
La Paeria de Cervera ha decidit incrementar en 10.000 euros i arribar fins als 190.000 euros el pressupost de la festa de l’Aquelarre que enguany arriba a la seva 40ena edició. El regidor d’Aquelarre, Marc Llorens, ha remarcat que l’objectiu és que la festa ”estigui a l’alçada” de l’efemèride i per això també ha destacat que la ciutat de ple s’hi ”abocarà”. L’organització ha aconseguit tancar un acord amb la marca Estrella Damm que patrocinarà l’Aquelarre durant tres anys amb una aportació total de 30.000 euros més IVA. Cal recordar que després del trasllat provisional a la plaça Pius XII a causa de les obres del nucli antic, l’Aquelarre tornarà a desenvolupar-se enguany al seu lloc tradicional que és la plaça de Cal Racó i l’entorn del carrer Major de la capital de la Segarra.
A quatre mesos vista de la celebració del XL Aquelarre els propers 25, 26 i 27 d’agost, el regidor Marc Llorens ha explicat que ja s’han fet més de 25 reunions amb les entitats i grups que participen de l’organització d’aquesta festa que barreja el foc, la cultura popular i la música i a la qual cada any assisteixen milers de persones vingudes d’arreu del territori. Llorens ha remarcat que el quarantè aniversari ha de servir per fer una ”edició especial” que faci encara ”més gran” la festa per la qual cosa hi estan destinant molts esforços.

En aquest sentit, Llorens ha comentat que si bé l’Aquelarre de nit és ”molt potent” un dels objectius que s’han marcat aquest any és donar més força a l’Aquelarre de dia per la qual cosa s’ampliarà l’horari d’obertura de la Fira del Gran Boc a dissabte al matí. Aquesta fira es fa a l’interior dels claustres de la Universitat de Cervera i aplega diverses parades de temàtica esotèrica i relacionades amb el món de la bruixeria. Així mateix, es continuarà apostant per l’Aquelarret, que és la versió infantil de la festa i que té lloc el dissabte a la tarda. D’altra banda, un objectiu a llarg termini que s’ha marcat l’organització és el de ”vestir la ciutat d’Aquelarre”, per la qual cosa s’ha encarregat a una sèrie d’artistes locals que dissenyin elements d’ornamentació per tal que la ciutat mostri Aquelarre a tots els seus carrers.

L’acord comercial que s’ha tancat amb Estrella Damm busca, d’una banda, que la festa no sigui tant deficitària per a la Paeria ja que els ingressos que es perceben tot just arriben als 110.000 euros. No passa el mateix amb l’impacte econòmic que té el comerç de la ciutat que segons un estudi de la Generalitat de fa uns anys se situa en el milió d’euros. Amb la marca cervesera també es busca la promoció de l’Aquelarre i un descompte del 35% en el subministrament de cervesa i aigua per a la festa.

Un altre dels àmbits que s’està treballant per aquesta 40ena edició és la recopilació de documentació antiga de la festa que està dispersa entre particulars i entitats. Aquesta tasca s’està duent a terme amb el Museu Comarcal perquè tot el material pugui ser recopilat, exposat o plasmat en un llibre. L’Aquelarre ja va editar un llibre sobre la festa amb motiu del seu 30è aniversari però el que es vol fer ara vol aplegar encara més informació.

Finalment i pel que fa al cartell musical de l’Aquelarre, el regidor Llorens ha dit que és el que ha comptat amb un pressupost més potent de la història de la festa. L’encapçalen dos caps de cartell que actuaran el divendres amb Oques Grasses, i dissabte amb La Pegatina, a més d’altres propostes de l’àmbit nacional i local. Falta per concretar la direcció artística de l’espectacle central de la festa que es tancarà en les properes setmanes.

FER UN COMENTARI