La nova xarxa de bus de Barcelona s’acabarà d’implantar la tardor del 2018

La capital catalana passarà a tenir 97 línies amb la nova xarxa de bus, línies convencionals o complementàries i busos de barri

0
682
Imatge de recurs del transport urbà de Barcelona
El govern municipal de Barcelona preveu finalitzar el desplegament de la nova xarxa de bus de Barcelona en dues subfases, una primera a la tardor d’aquest 2017 i la segona a la tardor del 2018. Així, la capital catalana passarà a tenir un total de 97 línies d’autobús que estaran dividides en tres nivells: Nova Xarxa de Bus, línies convencionals o complementàries i busos de barri. En aquesta darrera fase de desplegament de la xarxa suposarà la posada en marxa de dotze noves línies d’autobús, concretament quatre a la propera tardor i vuit a la tardor de l’any que ve, que s’afegiran a les setze línies que ja funcionen actualment. L’Ajuntament apunta que la nova xarxa permetrà una millor connectivitat i intermodalitat amb la resta de transport públic i que amb aquests canvis el 95% de la població passarà a disposar d’un servei de bus d’altes prestacions a menys de 300 metres de casa. amb major connectivitat i millor intermodalitat amb la resta de transport públic.
El desplegament final de la Nova Xarxa de Bus també implicarà canvis en les línies convencionals o complementàries i en els busos de barri de la ciutat. La xarxa final d’autobusos de Barcelona passarà a comptar amb un total de 43 línies convencionals o complementàries, de les quals 30 mantindran el seu recorregut actual i 13 modificaran el seu traçat.

Les noves línies que entraran en funcionament a partir de la tardor són la V5 (el seu trajecte va de de la Mare de Déu del Port a Pedralbes), la V29 (Fòrum-Roquetes), la V31 (Mar Bella-Trinitat Nova) i la D40 (Plaça Espanya – Roquetes). I a la tardor del 2018 es desplegarà l’H2 (Avinguda Esplugues – Trinitat Nova), la V1 (Gran Via de l’Hospitalet- Avinguda d’Esplugues), la V9 (Avinguda Paral·lel – Sarrià), la V19 (Barceloneta-Alfonso Comín), la V23 (Poblenou – Can Marcet), la V25 (Poblenou – Horta), la V33 (Fòrum – Santa Coloma) i la D50 (Ciutat Meridiana – Plaça Catalunya).

El desplegament d’aquesta nova fase implicarà modificacions en línies ja existents. Així, abans de finalitzar el 2018, s’actuarà sobre 8 línies de la Nova Xarxa de Bus que inclouran variacions de traçat.
La resta de línies mantindran el seu traçat habitual. Totes les noves línies seguiran oferint freqüències de pas d’entre 5 i 8 minuts en dia feiner. Amb el desplegament final es passarà a cobrir el 65% del territori de la ciutat amb línies de la Nova Xarxa de Bus i s’arribarà al 95% de la població que passarà a disposar d’un servei de busos d’altes prestacions, segons apunta l’Ajuntament.

El desplegament final de la Nova Xarxa de Bus també implicarà canvis en les línies convencionals o complementàries i en els busos de barri de la ciutat. La xarxa final d’autobusos de Barcelona passarà a comptar amb un total de 43 línies convencionals o complementàries, de les quals 30 mantindran el seu recorregut actual i 13 modificaran el seu traçat.

A banda, 13 línies convencionals o complementàries seran substituïdes per la Nova Xarxa de Bus. Seran la 20, 26, 32, 36, 37, 40, 41, 45, 51, 57, 66, 92 i 143. En relació als busos de barri, la xarxa definitiva disposarà d’un total de 26 línies de proximitat, 22 de les quals mantindran el seu recorregut actual, una modificarà el seu itinerari i tres més seran de nova creació.

FER UN COMENTARI