La Llotja acull la jornada de Pirineus Gourmet

Aquesta iniciativa permetrà posar-se en contacte amb els productors i comerciants

0
314

La jornada Pirineus Gourmet, una trobada entre els productors i distribuïdors de la societat lleidatana, ha tingut lloc aquest matí a l’espai de la Llotja de Lleida. Aquesta jornada s’ha estructurat en diferents ponències i un showroom que permet posar-se en contacte amb els productors i distribuïdors. La resta del dia, a partir de les 16:00h, comptarà amb una taula rodona amb un empresari de cada demarcació (Lleida, Girona, Perpinyà i Andorra) que explicarà la seva experiència en comercialització de productes gourmet . Tot seguit, el xef Joan Roca presentarà la seva conferència “Cuina i territori” . La jornada finalitzarà amb una degustació de productes gourmet oberta al públic.

Durant gran part del matí, La Llotja ha sigut l’espai de diverses conferències. Els ponents han sigut Ferran Tarradellas, Director de la Comissió Europea a Barcelona; Toni Massanés, Director de la Fundació Alícia, i finalment, Florencio Garcia, Director Retail de l’empresa Kantar Worldplanel. Massanés ha parlat sobre les diferents tendències en alimentació com a oportunitats per a les empreses, “les preferències s’han fragmentat”, assegurava, “pots comprar productes ecològics i en el mateix moment productes de marques blanques”. Seguidament, Tarradellas explicava com la gran diversitat de productes ha derivat a deixar més de banda els productes propers. A més, ha parlat sobre les garanties de qualitat de producte i els seus avantatges. Per últim, Garcia ha dividit la seva conferència en dues parts. D’una banda, ha parlat sobre les tendències actuals d’alimentació de cara als consumidors, i d’altra, s’ha centrat en els canals de distribució, donant una gran importància al canal Amazon “que ofereix i distribueix productes frescos”.

Un cop finalitzades les ponències, s’ha donat pas al showroom professional. D’aquesta manera, els productors han començat a presentar els seus productes als diferents distribuïdors. Els productors asseguraven que aquesta activitat es “una oportunitat per presentar els seus productes artesans”. A més, afirmen que esperen uns resultats positius d’aquesta jornada. El showroom ha sigut presentat com l’activitat estrella de la trobada, i així ho han defensat productors i distribuïdors. Tot i això, asseguren que la degustació de productes, que serà al final de la jornada, també serà un gran èxit.

Els presidents de les quatre cambres (Lleida, Girona, Andorra i Perpinyà) també han assegurat que la iniciativa ha estat un èxit. Han explicat que és una oportunitat de comerç transfronterer i que els resultats de la trobada seran positius.

INGRID PINO

FER UN COMENTARI