La línia Lleida–La Pobla triplica els viatgers durant els primers sis mesos de l’any

El projecte constructiu de l'estació del polígon industrial El Segre estarà enllestit el març del 2018

0
454
Karting Comarruga 728×90
La línia ferroviària d’FGC Lleida – La Pobla ha triplicat el nombre de viatgers durant els primers sis mesos de l’any. Quan fa un any de la posada en marxa dels nous trens i l’increment de freqüències, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, n’ha fet una una valoració “molt positiva”, tal com ha explicat aquest dimecres en comissió parlamentària. Concretament, entre gener i juny es van registrar 90.632 passatgers, un 200% més que els 30.640 usuaris del primer semestre del 2016. Rull també ha explicat que els costos d’operació s’han reduït en un milió d’euros des de l’entrada en funcionament del nou servei, fet que segons el conseller garanteix la viabilitat del servei d’acord amb el preu del bitllet, que actualment és de 7 euros entre la Lleida i la Pobla. A més, ha explicat que el març del 2018 estarà enllestit l’estudi informatiu i el projecte constructiu de l’estació del polígon industrial El Segre.
Rull ha comparegut a la comissió de Territori per respondre a preguntes de Ciutadans. El grup parlamentari ha posat de manifest que el 2010 la línia es va reduir de 4 a 1 la freqüència dels trens perquè van calcular que cada passatger els costava 48 euros a l’administració. Qüestionat sobre si el cost tornarà a ser similar ara que s’ha tornat a incrementar el servei, Rull ha explicat que els costos d’operació s’han reduït en un milió d’euros des de l’entrada en marxa del nou servei, gràcies a trens més petits i una “gestió més moderna i operativa”. “Això ens permet estar molt convençuts que podem mantenir aquest nivell de fiabilitat d’acord amb el preu”, ha subratllat Rull. Actualment, el preu del bitllet per fer tot el trajecte complet entre Lleida i La Pobla de Segur és de 7 euros.

Pel que fa a una nova estació al polígon industrial El Segre, Rull ha explicat que el maig del 2017 es va contractar la redacció de l’estudi informatiu i del projecte constructiu i que el termini de redacció dels dos documents és de 10 mesos. Així doncs, el Govern confia que estigui disponible el març del 2018. “Hem començat tot el procés de tramitació administrativa per tal de fer possible que aquesta no només sigui una línia que ja doni molt bon servei a molt bona part del territori sinó que capti nova demanda”, ha assegurat el conseller.

Rull ha recordat que la Generalitat va assumir la gestió de la línia el 2015, que anteriorment era competència d’Adif. El conseller també ha constatat que es va produir un “fet singular” fins l’octubre passat, ja que els maquinistes de Ferrocarrils no estaven homologats per fer un tram d’1,9 km que era de la xarxa estatal i un treballador de Renfe havia d’assistir els trens per entrar i sortir de Lleida.

FER UN COMENTARI