La demarcació de Lleida incrementa un 7% en places i allotjaments rurals

Les comarques lleidatanes compten actualment amb 640 establiments que ofereixen un total de 4.559 places, pràcticament el 25% de l'oferta del conjunt de Catalunya

0
392
El director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juli Alegre, durant la seva intervenció
Les comarques de Lleida disposen actualment d’una oferta d’allotjament de turisme rural de 640 establiments amb 4.559 places, cosa que representa pràcticament el 25% de l’oferta del conjunt de Catalunya (2.404 establiments i 18.945 places). Aquestes dades indiquen que l’oferta de turisme rural a la demarcació continua creixent any rere any i només en els darrers cinc anys el nombre de places i d’establiments en el conjunt del territori lleidatà han crescut gairebé un 7%, segons ha donat a conèixer el vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Gerard Sabarich, durant la cloenda de la setena edició de la jornada tècnica ‘Les claus del mercat francès per comercialitzar el turisme rural català’, celebrada aquest dimecres a l’Ajuntament de les Avellanes i Santa Linya, a la Noguera. En aquesta comarca el creixement encara ha estat major, del 10% en el nombre d’establiments de turisme rural i del 13% pel que fa a places. En concret, al 2012 a la Noguera hi havia 44 establiments amb 331 places i actualment n’hi ha 49 amb 374 places.

Sabarich ha destacat el bon posicionament que té l’oferta de turisme rural de la demarcació de Lleida a escala de tot Catalunya i ha subratllat els bons resultats que van assolir els establiments del sector l’any 2016. Així, mentre que el conjunt de l’oferta d’allotjament turístic reglat del territori lleidatà va tancar el 2016 amb un 7% més de pernoctacions que l’any 2015, el turisme rural a les comarques de Lleida va incrementar un 10,88% el nombre de pernoctacions respecte a l’any anterior amb 220.130, i el nombre de turistes va augmentar un 13,63% fins a situar-se en 85.397. Aquests resultats en relació amb l’any 2014 són encara molt millors, perquè van representar un increment d’un 16,61% pel que fa a pernoctacions i d’un 26% en el nombre de turistes.

Sabarich ha afegit que va ser el turisme estranger el que va experimentar el millor resultat pel que fa al turisme rural l’any 2016, quan es va registrar un increment d’un 81% en el nombre de visitants i un creixement del 22% en la xifra de pernoctacions respecte al 2015. En concret, el nombre de visitants va passar de 3.810 turistes l’any 2015 a 6.914 visitants el 2016. Per la seva banda, la xifra de pernoctacions d’estrangers en establiments rurals lleidatans va passar de 27.085 l’any 2015 a 33.065 el 2016. “El turisme rural de mica en mica s’està obrint cada vegada més al mercat internacional, fruit d’una feina compartida per tots els agents implicats en millorar la nostra posició turística a escala internacional i que manté en els darrers anys un increment progressiu en el nombre de turistes estrangers que contracten aquesta tipologia d’establiments a la demarcació de Lleida”, ha indicat.

El vicepresident del Patronat de Turisme ha manifestat també que l’increment de l’oferta “comporta necessàriament per part dels empresaris i de les administracions dedicades a la promoció turística del territori treballar més i millor per aconseguir millorar l’ocupació, optimitzant al màxim els recursos i emprant totes les eines de comunicació i de màrqueting per aconseguir-ho, tant a escala estatal com també internacional”. En aquest sentit ha explicat que des de fa anys la Diputació de Lleida i el Patronat de Turisme treballen per a la internacionalització de l’oferta turística de Lleida als principals mercats emissors estrangers. En aquest sentit, ha recordat que el turisme estranger va representar l’any 2016 gairebé un 16% de les pernoctacions que es van fer en el conjunt dels establiments de turisme reglat de la demarcació de Lleida, de les quals gairebé un 42% van ser procedents de França, que continua representant el primer mercat emissor de turisme estranger per la seva proximitat geogràfica.

Per la seva banda i també en la marc de la jornada, el director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juli Alegre, ha exposat algunes de les estratègies que porta a terme el Patronat per promocionar el turisme rural en el mercat francès, en molts casos amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme. Entre les diferents accions, ha destacat la presència en fires, l’organització de viatges de premsa i de turoperadors a les comarques de Lleida, la participació en el Village Català que anualment se celebra a diferents indrets de França, i ha recordat la presentació que es va fer del producte ‘Benvinguts, senderistes i cicloturistes’ en el 44è Congrés de la Federació Francesa de Senderisme, a la població de Talteüll, al Rosselló. També ha explicat la col·laboració del Patronat amb el portal francès Via Michelin i amb la guia de viatge ‘Le Guide Vert Michelin: Barcelone et la Catalogne’.

FER UN COMENTARI