La campanya “I tu, per què recicles?” promou el reciclatge de vidre durant aquesta setmana

0
328
Imatge del Cartell de Reciclatge

La campanya “I tu, per què recicles?”, orientada a sensibilitzar la ciutadania per fomentar i millorar la recollida selectiva a la ciutat, organitza aquest dissabte 3 de juny a la tarda (18:00 a 21:00 h) a la plaça Prim una nova jornada festiva per promoure el reciclatge de matèria orgànica entre la ciutadania. Amb el lema #JOVERD aquesta vegada es vol tornar a implicar la ciutadania perquè promogui el reciclatge, ja que amb els ingressos de l’increment de recollida select iva de vidre es finançaran projectes socials per l’aprofitament alimentari i la lluita contra la pobresa.

Durant tota aquesta setmana (del 29 de maig al 3 de juny) l’Ajuntament de Reus promou la conscienciació entre la ciutadania de la necessitat d’incrementar I realitzar correctament el reciclatge de vidre. Tal I com es va anunciar en presentar la campanya “I tu, per què recicles?” per part de les regidories de Medi Ambient i de Via Pública, els recursos que es generin amb l’increment de recollida selectiva es destinaran a projectes socials i culturals.

En aquesta ocasió, amb el #JOVERD es podrà finançar un projecte social per l’aprofitament alimentari i la lluita contra la pobresa.

La campanya d’aquesta setmana culminarà aquest dissabte a partir de les 18:00 h amb una festa ciutadana oberta a famílies en què hi haurà tallers infantils i berenar a la plaça de Prim.

La campanya
Les regidories de Medi Ambient i Via Pública de l’Ajuntament de Reus, amb el suport de les empreses Ecoembes, Ecovidrio i l’Agència de Residus de Catalunya, impulsen una campanya de sensibilització “I tu, per què recicles?”, orientada a incrementar els índexs de recollida selectiva de residus a la ciutat de Reus. La novetat d’aquesta campanya és que l’Ajuntament de Reus destinarà els recursos que s’obtinguin de l’increment de la recollida selectiva a projectes i activitats relacionats amb la cultura (fracció de paper), l’educació (fracció d’envasos), l’aprofitament alimentari i la lluita contra la pobresa (fracció de vidre) i l’art (fracció orgànica).

L’objectiu global de la campanya és assolir un índex de recollida selectiva de prop del 22% (actualment la xifra és del 19,8%) pel que fa a la suma de les quatre fraccions que es recullen al carrer. Per aquest motiu es pretén mobilitzar la ciutadania fent-la conscient que la seva col·laboració en la recollida selectiva i el consegüent creixement en els índexs de recollida suposaran la disponibilitat dels recursos econòmics generats per a projectes socials i culturals. Es tracta de generar, a més del benefici inherent pel medi ambient, un benefici per al conjunt de la societat.

FER UN COMENTARI