La 39a edició del Saló Automobile Barcelona supera els 755.000 visitants

El certamen assoleix un 15% més de compromisos de vendes, fins a 80.000 vehicles, respecte a la passada edició

0
427

La 39a edició del Saló Automobile Barcelona tancarà portes amb una xifra rècord de més de 755.000 visitants, uns 5.000 més que en la passada edició del 2015. Pel que fa als compromisos de vendes, el certamen ha assolit una xifra de fins a 80.000 vehicles, un 15% més que fa dos anys. “L’edició d’aquest any ha marcat un abans i un després en els salons de l’automòbil a nivell mundial. Hem inventat el saló del futur”, ha assenyalat visiblement satisfet el president d’Automobile Barcelona, Enrique Lacalle. “Hem plantejat un format i una nova filosofia de saló que agrada tant al públic com als professionals del sector, i això s’ha notat en les xifres de visitants i de vendes”, ha continuat Lacalle. De fet, el 47% dels visitants que s’han apropat a comprar un cotxe a l’Automobile s’ha interessat per la novetat del ‘vehicle connectat’.

“L’aposta per la connectivitat és un èxit que ha superat totes les expectatives, donant al Saló un impuls molt important que ha accelerat les vendes de la marques i ha atret públic jove”, ha reflexionat en veu alta el president de l’Automobile Barcelona. Segons una enquesta realitzada als visitants del Saló durant aquests dies, el 63,3% té menys de 40 anys i el 34% ha acudit al certamen interessat pel vehicle ecològic (quan fa dos anys aquest percentatge d’interessats era només del 15%). “Aquesta última dada confirma que afortunadament el futur passa per l’interès per preservar el medi ambient”, ha corroborat Lacalle, que ha apuntat també que “la notable recuperació del públic jove, així com els indicis de recuperació econòmica, han marcat igualment aquesta 39a edició de l’Automobile”.

L’enquesta al visitant també ha revelat que el 58% dels assistents creu que l’Automobile Barcelona és la millor opció per canviar-se el cotxe i comprar-ne un de nou “pels descomptes atractius i pel finançament que ofereixen les marques”. “Això demostra l’enorme pes comercial del Saló i el seu efecte dinamitzador sobre la indústria, que el consolida entre els principals esdeveniments d’Europa”, ha constatat Lacalle. “De fet, la indústria de l’automòbil representa l’11,7% del PIB a Espanya”, ha puntualitzat el president de l’Automobile. A banda de l’increment significatius dels visitants joves al Saló, l’enquesta finalment també reflecteix que l’Automobile segueix comptant amb un públic majoritàriament familiar, amb un percentatge del 60,3%.

2019, l’edició del centenari

La propera edició de l’Automobile Barcelona tornarà al maig del 2019, quan es compliran 40 edicions i 100 anys des del seu naixement l’any 1919. Segons l’organització, el Saló tornarà a apostar per l’impacte de la transformació digital i les noves tecnologies en la indústria de l’automòbil, i treballarà per interrelacionar d’una forma encara més profunda els espais ‘Connected Hub’ i ‘Motorshow’. “A partir d’avui comencem a treballar en el centenari”, ha comentat Lacalle, que ha reconegut que molts visitants li han preguntat per les marques absents en aquesta edició ja que “s’han trobat a faltar”. “Lamento que no hagin pogut venir perquè han desaprofitat l’oportunitat d’incrementar les seves vendes, com sí ho han fet les marques presents”, ha recalcat el president de l’Automobile Barcelona. “No tinc cap dubte que en l’edició del centenari hi participaran”, ha conclòs Lacalle.

FER UN COMENTARI