La Generalitat presenta al·legacions al condicionament de l’N-230 entre Sopeira i el túnel de Vielha

Territori i Sostenibilitat proposa implantar una calçada de tres carrils per afavorir la seguretat viària

0
238
Un tram de la N-230 al seu pas per l'Alta Ribagorça. Foto: ACN
Wifi_Penedès_728x90
El Departament de Territori i Sostenibilitat, en consens amb els ens territorials de la Val d’Aran i l’Alta Ribagorça, ha presentat al·legacions a l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental del condicionament de la carretera N-230 en el tram entre Sopeira (Osca) i el túnel de Vielha impulsat pel Ministeri de Foment. Aquesta actuació abasta una longitud de 40 quilòmetres de la carretera. L’actuació plantejada pel Ministeri preveu l’eixamplament i millora de traçat de la carretera, mantenint un carril per sentit de circulació, així com la construcció de variants al seu pas per poblacions. Les al·legacions presentades per la Generalitat proposen diverses millores, entre les quals cal remarcar la implantació d’un tercer carril, amb separació física dels dos sentits de la circulació, per afavorir la seguretat viària, i l’increment dels trams en viaducte i túnel per a minimitzar l’impacte de la infraestructura en l’entorn i donar millors prestacions en la conducció.
En aquest sentit, es planteja la construcció d’un túnel addicional d’un quilòmetre a l’entorn del tossal del Miravet, al Pont de Suert, per integrar la infraestructura en una zona residencial que, a més, té molts valors paisatgístics i naturals. Una altra de les al·legacions presentades per a minimitzar afeccions en l’entorn proposa que l’aparcament per a vehicles pesants, de 300 places, previst en aquest municipi es redistribueixi en diverses zones al llarg de l’actuació.

Al pas de la carretera per Vilaller, es proposa una alternativa de traçat per a la variant que en els estudis del Ministeri de Foment discorre per l’oest del nucli urbà. En aquest sentit, es planteja una variant per l’est, amb un menor impacte ambiental i visual, que inclou dos trams en túnel i encreuaments amb rotondes a l’entrada i sortida del municipi.

D’altra banda, es planteja la conveniència que, si l’actuació s’executa en diverses actuacions, es prioritzi la pacificació de les travesseres actuals prèviament a la construcció de les variants i que aquestes s’iniciïn un cop s’hagin millorat els trams interurbans.

Així mateix, el Departament de Territori i Sostenibilitat proposa que s’homogeneïtzin els accessos inclosos en el recorregut, que són de tipus molt diversos, tant interseccions en T com rotondes i enllaços. D’aquesta manera, es vol facilitar la percepció de la carretera per part del conductor i així, afavorir la seguretat viària.

Finalment, cal remarcar que en les al·legacions presentades, la Generalitat reclama que l’obra de condicionament de l’N-230 comenci al més aviat possible, per tal que s’adapti a la funcionalitat que té d’eix vertebrador.

FER UN COMENTARI