Foment fixa com a ”prioritat” l’N-240 entre Lleida i les Borges Blanques

La Plataforma 'Prou Morts' convoca una concentració de rebuig per les dues morts en l'accident en un xoc frontal entre un turisme i un camió al tram de Juneda

0
1171
Imatge d'arxiu de la carretera N-240.
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha assegurat que la prioritat del govern de l’Estat en relació a l’alta sinistralitat de la N-240 entre Lleida i les Borges, que precisament s’ha posat de manifest amb un nou accident amb dues víctimes mortals, és el ”desdoblament” de la via. En aquest sentit però, no ha concretat quan començaran les obres tot i que si que ha assenyalat que abans de l’agost es publicarà el concurs de l’estudi informatiu de la via, ”un tràmit previ obligatori” que s’ha de portar a terme per desenvolupar el projecte. El ministre ha remarcat que el tram on s’ha d’actuar ”no és senzill” i per això ha demanat la col·laboració dels alcaldes del territori perquè facin ”els plantejaments” que creguin oportuns. Paral·lelament, després d’un nou sinistre mortal a la via aquest mateix dilluns, la Plataforma ‘Prou Morts a l’N-240’ ha convocat una concentració de rebuig al vespre a Juneda (Garrigues).
Just el dia que el ministre de Foment s’ha traslladat a Lleida per posar en servei el nou tram de l’autovia A-14 entre Torrefarrera i Alguaire, hi ha hagut un nou sinistre amb dues víctimes mortals a l’N-240 a Juneda. Íñigo de la Serna ha traslladat el condol als familiars de les víctimes, dues noies de nacionalitat francesa i també ha desitjat la ràpida recuperació d’una tercera víctima que ha resultat ferida crítica. El ministre ha remarcat que l’accident s’ha produït en unes ”condicions estranyes” ja que el tram on ha tingut lloc és amb doble línia continua i pel que sembla el cotxe de les noies ha envaït la calçada contrària impactant frontalment amb un camió.

De la Serna ha assegurat que la prioritat del govern espanyo és ”ara mateix” el tram Lleida – les Borges Blanques de l’N-240, per la qual cosa estan ”centrats en el desdoblament” de la via. En aquest sentit, ha indicat que continuaran treballant en tota la part administrativa per tenir preparats els projectes en vista a les futures licitacions. El ministre però, no ha concretat una data per a l’inici de les obres i s’ha limitat a preveure que abans de l’agost sortirà a concurs la redacció de l’estudi informatiu de la via, ”un tràmit previ que és obligatori”. Segons de la Serna, la voluntat del ministeri és que el procés sigui el màxim de participatiu possible, perquè ”no és un tram senzill”, i per això ha demanat la col·laboració de la subdelegació del govern espanyol a Lleida i dels alcaldes pels quals passa la via per tal que ”facin els plantejaments que vulguin”.

De la Serna ha afegit que en el cas de les rotondes de Juneda, ”el tràmit està més avançat” ja que la informació pública de les expropiacions sortirà en breu i després es licitaran les obres de les tres que queden. De moment, l’única rotonda que hi ha en aquest tram és la que es va fer l’any passat a l’alçada de Torregrossa, a Margalef.

El nou accident mortal al tram de la N-240 entre Lleida i les Borges Blanques ha generat d’immediat reaccions entre els alcaldes dels municipis afectats que ja han convocat per aquest mateix dilluns una concentració de rebuig a les vuit del vespre al davant de l’Ajuntament de Juneda. Després del darrer accident on va morir una jove de les Borges Blanques, el 16 d’octubre de 2016, la Plataforma ha dut a terme reiterats talls de la N-240, un cop al mes, per demanar solucions a l’elevada sinistralitat, ja sigui a través de l’alliberament de peatge de l’AP-2, que transcorre paral·lela a la carretera, o mitjançant una duplicació de la via fent que hi hagi 2 carrils per sentit.

FER UN COMENTARI