Es presenta el primer bus sense conductor al Vendrell

Aquest vehicle autònom pioner a Catalunya, està pensat perquè sigui utilitzat com un servei de transport flexible no substitutiu del transport públic convencional i la seva aplicació es projecta per a l'any 2022

0
348
Imatge de la presentació del nou bus sense conductor al Vendrell. (La Ciutat BP)
Wifi_Penedès_728x90

S’ha presentat avui 3 d’octubre al carrer Narcís Monturiol del Vendrell a l’ERICA, el primer bus autònom que, en fase experimental, circula sense conductor. En un tram d’aproximadament 200 metres, s’ha comprovat el funcionament d’aquest bus en el seu viatge inaugural on han participat els regidors de l’Ajuntament del Vendrell, Eva Mª Serramià, Kenneth Martínez i Josep Mercadé, a més del director general de l’AMTU Joan Prats, el director d’Autocars Penedès Josep Sivill i el cap de Relacions Externes de Bon Preu-Esclat Josep Castany.

Des d’avui i fins el proper 6 d’octubre, l’ERICA estarà a disposició de la ciutadania en un curt recorregut perquè puguin comprovar les característiques i l’eficiència d’aquest vehicle pioner, i que circularà pel carrer Narcís Monturiol des d’Apel·les Fenosa fins l’Avinguda del Pèlag en el següent horari: dimecres, dijous i divendres, de 10h a 13,30h i de 15h a 20, i el dissabte de 10h a 14h i de 17h a 20h.

Aquesta experiència pionera al Vendrell, es vol posar en marxa com una alternativa no substitutiva del transport públic convencional i que, segons els seus promotors, es vol implementar per al seu ús com a complement a la xarxa de transport públic urbà en l’any 2022, encara que per el moment només es contempla que circuli per vies de titularitat municipal i en zones molt concretes.

De moment, ERICA ja s’ha posat en pràctica en 5 municipis de Catalunya entre els quals es troben Sant Cugat del Vallès, Terrassa o Sabadell i han pogut comprovar el nou sistema de transport més de 7.000 usuaris. Les properes proves es realitzaran a Reus, Martorell i Vic.

Característiques de l’ERICA

A aquest bus autònom sense conductor se li ha batejat com ERICA agafant les inicials de les seves principals característiques més destacades, en ser un vehicle Elèctric, Revolucionari, Intel·ligent, Compartit i Amable, encara que té moltes altres qualitats.

Aquest vehicle té capacitat per transportar 12 passatgers (6 asseguts i 6 de peu) i és extremadament silenciós en ser 100% elèctric. Té una rampa automàtica desplegable perquè puguin accedir persones amb gran discapacitat, suportant un pes màxim de 350 kg. Gràcies al seu sistema GPS de gran precisió i capturadors làser, permeten seguir el seu recorregut i detectar possibles obstacles que es puguin trobar a la via. ERICA també incorpora intel·ligència artificial que l’ajuda a prendre decisions autònomes per poder decidir en cada moment la millor opció depenent de les contínues situacions que es pugui anar trobant en el seu trajecte. La seva velocitat màxima possible és de 40 km/h, encara que per a aquesta prova la seva velocitat màxima serà de 10 km/h.

Una iniciativa amb projecció de futur

Les noves tecnologies adaptades als nous vehicles, i en concret, als vehicles de transport públic, es pot considerar una realitat futurible que aviat es convertirà en una realitat habitual i consolidada en els nostres carrers. Encara que aquest projecte només contempla l’ús restringit en zones delimitades, l’evolució de les noves tecnologies aplicades als vehicles, obre un gran ventall de possibilitats que encara és difícil de valorar. Amb l’aparició de l’ERICA als nostres carrers, ens condueix cap a aquest futur que molts de nosaltres només havíem somiat unes dècades enrere. Les implicacions que això pot suposar al ciutadà i als treballadors que avui es dediquen al transport de mercaderies i persones, és un fet que actualment sembla que estigui llunyà en el temps, però que com un tsunami de crua realitat s’instal·larà a les nostres vides en molt pocs anys. Les conseqüències de demonitzar el “factor humà” perquè sigui la intel·ligència artificial qui vagi guanyant terreny en tots els àmbits, encara està per veure, però en aquesta discòrdia el treballador té totes les de perdre.

FER UN COMENTARI