Enric Millo garanteix que l’Aeroport de Reus també compta en els plans del Ministeri de Foment

El delegat del govern espanyol a Catalunya defensa que l’aposta de Foment per l’Aeroport de Girona no descarta l’estació intermodal a Reus

0
341
FarmaciaBanyeres_728x90
El delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, ha afirmat aquest dimecres que l’aposta del Ministeri de Foment per convertir l’Aeroport de Girona en la quarta pista del Prat no va “en detriment” de l’Aeroport de Reus. En declaracions des de Tarragona, Millo ha explicat que el projecte de connectar l’aeroport de Vilobí d’Onyar amb el TAV era llargament reivindicat i “ja estava damunt la taula, desenvolupat i estudiat”. Tècnicament, ha afegit, s’ha considerat que l’opció gironina “pot jugar una complementarietat més eficient” en relació amb el Prat. El delegat ha insistit que això no descarta que es puguin estudiar altres possibilitats en el futur, com és el cas de l’estació intermodal al sud de l’Aeroport de Reus, però ha emmarcat la decisió en una qüestió de prioritats i de disponibilitat. La manca de concreció sobre la intermodal, que va ser adjudicada el 2009, però es manté aturada des d’aleshores, ha causat malestar al territori.
Enric Millo ha garantit que l’Aeroport de Reus també compta en els plans de desenvolupament del Ministeri de Foment i ha negat que l’aposta per l’Aeroport de Girona vagi en detriment del Camp de Tarragona. El delegat ha expressat que el baixador del TAV a Vilobí d’Onyar anunciat pel ministre de la Serna respon a “una necessària connectivitat” de l’Aeroport de Girona per complementar el Prat, “davant la impossibilitat que té de seguir creixent en nombre de pistes”.

Millo ha defensat que, en el cas de les comarques gironines, el projecte era reivindicat “de fa molt de temps”, i ja estava estudiat i projectat. Preguntat pel fet que la intermodal de Reus va ser adjudicada el 2009 i a dia d’avui encara es manté aturada, el delegat ha dit que “les coses s’han de fer a mesura que les disponibilitats ho permeten i que les prioritats de gestió de tràfic aeri i de l’arribada de turistes així ho recomanin”. “No hi ha cap decisió de descartar res, sinó fer un desenvolupament en base a les prioritats de les diferents infraestructures”, ha reconegut

FER UN COMENTARI