En funcionament l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor a Cambrils

El servei oferirà també un assessorament específic sobre la clàusula del sòl i les despeses hipotecàries

0
389

L’Ajuntament de Cambrils ha recuperat l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i n’ha ampliat les seves funcions amb la incorporació d’un assessorament específic sobre la clàusula del sòl i despeses hipotecàries. El nou servei nou servei d’assessorament, prevenció, mediació i tramitació de denúncies es prestarà els divendres al matí a la Torre del Llimó. L’oficina compta amb la col•laboració de l’Agència Catalana de Consum i el suport jurídic puntual de la Unió de Consumidors.

La roda de premsa de presentació de l’OMIC, just l’endemà del Dia Mundial dels Drets dels Consumidors, ha anat a càrrec de l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, la regidora de Participació Ciutadana, Ana López, el subdirector general d’Atenció al Consumidor de l’Agència Catalana de Consum, Josep M. Recasens; la consellera del Consell Comarcal del Baix Camp Anna Aragonès; el tècnic del Servei de Consum del Consell, Ferran Romeu Cañellas, i el president de la Unió de Consumidors de Catalunya, Salvador Domínguez Rodríguez.

L’alcaldessa de Cambrils ha explicat que aquest és un compromís que teníem en el Pla d’Actuació Municipal i s’ha mostrat satisfeta de poder tornar a oferir un servei que es va suprimir a finals del 2012. Mendoza també ha destacat que es tracta d’un servei per a la defensa dels drets dels consumidors que han estat vulnerats però també d’un servei preventiu i de sensibilització per a un consum responsable.

“Com a Ajuntament tenim un paper bàsic en l’atenció als consumidors perquè som l’administració més propera, tenim un coneixement real de les problemàtiques i podem ser l’interlocutor més àgil entre consumidors, comerciants i empresaris”, ha assegurat l’alcaldessa.

Per la seva banda, la regidora de Participació Ciutadana, ha explicat que l’OMIC s’ubica del Llimó, que ha de ser un referent de la promoció econòmica, perquè la garantia dels drets del consumidor està vinculat també en el foment d’un teixit comercial de qualitat. La regidora també ha agraït la disponibilitat i la implicació del personal de l’Ajuntament que s’ha format per poder prestar el servei.

Finalment, des de l’Agència Catalana de Consum, el Consell Comarcal i la Unió de Consumidors han coincidit en destacar la necessitat de posar en marxa aquesta oficina per acostar el servei als ciutadans, han felicitat a l’Ajuntament per la iniciativa i s’han posat a la seva disposició.

L’OMIC oferirà els serveis d’informació, orientació i assessorament, atenció de reclamacions i denúncies, mediació entre les parts, i organització de campanyes de informatives, de sensibilització i formació a la ciutadania. L’horari de l’oficina serà els divendres de 9 a 14 hores amb cita prèvia. A més, el primer i tercer divendres de mes de 9 a 13 hores s’oferirà assessorament i acompanyament a les persones afectades per les clàusules del sòl, per donar compliment a la moció aprovada per unanimitat al Ple del gener.

El proper divendres 24 de març hi haurà una sessió informativa sobre les clàusules terra a la sala d’actes del Centre Cultural de Cambrils, a càrrec de Raimon Margalef, tècnic jurídic de la Unió de Consumidors de Catalunya.

FER UN COMENTARI