Elvira Ferrando: “A Tarragona tenim comerç diferenciador i amb un valor afegit”

0
816
Wifi_Penedès_728x90

– A pocs dies després del primer aniversari de la inauguració del Mercat Central, quin balanç en fa?
És molt positiu des de la Conselleria i des de l’Associació de Venedors. No tan sols en l’increment de vendes que supera amb escreix el 25%, sinó també en la contractació de nou personal que és el símbol més evident que està funcionant. La gent no tan sols va a comprar, sinó que també està entrant un tipus de client diferent del que entrava abans. El mercat està coneixent un sector de gent jove que abans per l’horari no podia accedir-hi. Aquest nou format de degustació i venda està funcionant molt bé. També és cert que el fet que hi hagi una superfície comercial retroalimenta i aporta una nova clientela.

– Quin és el perfil de client que ve a comprar al Mercat?
Hem mantingut el perfil de client que hi havia però també és molt destacable que pugui vindre gent jove amb un perfil diferent a buscar un producte de proximitat i amb un horari que li va bé. Són els clients del futur. També tenim un altre tipus de client que per ell, comprar al mercat és una experiència, és quelcom més que comprar, és un plaer. Hi ha com una cultura d’anar a buscar l’aliment, de triar-lo, estem en una altra dimensió. I el Mercat suma tots aquests inputs. L’èxit és perquè hem pogut conglomerar tots aquests factors sense perdre l’essència principal. És un Mercat que manté la seva essència, però és un Mercat del segle XXI adaptat als nous temps i al nou format de compra. Vull convertir el Mercat en un Mercat “gastrocultural” perquè sigui com altres mercats europeus.

-Continuen, malauradament, les pintades a la façana del Mercat.
Amb molta indignació perquè l’incivisme mai és justificat. No s’han tret immediatament perquè el Mercat com que és un edifici protegit té una pintura especial i si simplement les tapàvem com podem fer amb un altre edifici, encara podíem malmetre-ho més. La pintura especial ens arribarà aviat. Espero que no es torni a repetir, ni al Mercat ni enlloc.

– Què es busca amb el carilló amb el seguici i l’Amparito?
Serà un reclam i a més, una identificació específica. Farem que els turistes, a les 12 en punt que és quan tocarà, vinguin a la Plaça Corsini i esperin veure’l sonar. Només per això, donarà vida i centralitat, i ajudarà a dinamitzar la ciutat. I als de casa, també ens agradarà esperar i sentir-lo. Serà un punt de reunió molt important per a la ciutat.

– El retorn dels marxants a la Plaça Corsini.
A la plaça posarem uns bancs, una font, plantes, i el punt següent serà el retorn dels marxants. Els marxants saben que hi caben. Estaran distribuïts per la Plaça, el Carrer Lleida… Hi caben tots.

– Recentment, el PDeCAT va proposar dedicar la plaça interior del Mercat a la memòria d’Albert Abelló.
Efectivament, vam recollir la proposta i la vam passar al Consell d’Administració. Està absolutament d’acord en fer-li aquest homenatge merescut i estem buscant la fórmula per fer l’homenatge.

– Hi ha hagut malestar per part dels paradistes al veure que algunes parades incompleixen els horaris, obrint els dissabtes a la tarda i que d’altres no ho fan. Com s’ha solucionat aquest problema?
L’horari és el mateix que el que es va pactar, no hi ha hagut cap canvi. Espero que acabin entenent que el dissabte hi ha molta projecció de venda. El reglament està per complir-lo. Els hi hem ofert propostes i solucions –plans d’empresa, programes de personal a Tarragona Impulsa…-. A més, també vam fer un esforç per consensuar aquesta part del 60%. Confio i espero que el mateix èxit del Mercat faci recapacitar per complir el reglament.

– És viu el comerç a Tarragona?
El comerç de Tarragona té molts bons comerciants, però cal millorar-lo, hi ha molta àrea de millora. El primer que vaig fer va ser crear el Premi Comerç Fòrum Ciutat de Tarragona per visualitzar la potència del comerç de la ciutat. A Tarragona tenim comerç diferenciador i amb un valor afegit. El comerç de proximitat s’ha d’adaptar als nous temps perquè la gent busca una experiència. Estem treballant i molt des de la Taula del Comerç perquè el comerç és viu però m’agradaria que ho estigués més.

-Quines són les prioritats des de la seva conselleria? (comerç Rambla Nova, Mercat…)
M’agradaria potenciar els espais a cel obert i que a cada part de la ciutat s’oferís una experiència comercial i singular. Em preocupen totes les zones i també m’ocupen i hem fet que les associacions treballin més i conjuntament, gràcies a la Taula de Comerç. Aquesta ens ha permès crear sinèrgies i unificar campanyes: treballem perquè el relat del comerç sigui atractiu a Tarragona.

– Malauradament, alguns comerços han tancat les seves portes el 2017 i a principis d’aquest any (cadenes). És preocupant? Això ha afectat als petits i mitjans comerços?
Aquestes grans cadenes aposten per l’estratègia d’empresa i a tota Espanya estan apostant per tornar als centres comercials. Tot afecta, evidentment. No totes les grans cadenes marxen, però sí que és cert que al marxar Zara i d’altres dóna la sensació que han marxat, però continuem tenint franquícies a dojo al centre. Tota botiga que tanca, afecta. També és cert que al voltant del Mercat s’han tancat botigues però s’han obert establiments i d’altres han tancat per jubilació. Per què han tancat molts locals al Carrer Unió? Molts eren entitats bancàries. Locals enormes i difícils d’agafar per una botiga. Tot això és resum de la crisi. Hem de fer espais comercials a cel obert a la Part Alta, al Serrallo i a l’Arrabassada.

-El Projecte Illa Corsini ajudaria a reactivar l’entorn del Mercat Central?
Anirà bé i es farà. Serà el futur. Proposaré que el Carrer Unió entri a l’Illa Corsini perquè necessitem un eix vertebrador al Serrallo.

FER UN COMENTARI