Els vigilants del Prat mantenen la vaga parcial i avisen que acabarà sent del 100%

Amplien l'aturada al 100% de la jornada i en faran cada dia i de forma indefinida

0
746
DiverNadal Cunit 2018 728×90
 Els treballadors d’Eulen, l’empresa que té la concessió dels filtres de seguretat a l’aeroport, han acordat aquest dimecres en assemblea endurir la vaga al Prat pel 92,55% dels vots. Amplien l’aturada al 100% de la jornada i en faran cada dia. A l’espera de registrar aquesta vaga, que es convoca de manera indefinida, els empleats mantenen les aturades parcials que tenien previstes pels divendres, diumenges i dilluns. En aquest cas, són vagues de quatre franges d’una hora repartides per tot el dia. Fonts del comitè d’empresa han calculat que l’aturada del 100% de la jornada es farà a partir del “14 o el 15 d’agost”.

Els treballadors asseguren que han pres aquesta decisió davant la sospita que els serveis mínims que decretarà la delegació del govern espanyola seran del 85 o 90%. “És ridícul perquè ja tenim un 10 o 15% de la plantilla de vacances per tant serà com si no tinguéssim dret a fer vaga”, ha explicat Genoveva Sierra, membre del Comitè de Vaga, que ha apuntat que el 92% dels empleats de l’empresa han votat a favor de la vaga del 100% de la jornada, cada dia i indefinida en l’assemblea que s’ha celebrat aquest dimecres. A banda també han acordat fer mobilitzacions, tot i que no han concretat el format ni el dia concret.

Amb tot, ha assenyalat que la nova protesta no es farà efectiva fins com a mínim 10 dies després que es registri, de forma que el Comitè d’Empresa preveu que no s’iniciï fins el 14 o 15 d’agost. En aquesta línia ha apuntat que es mantindran les aturades parcials previstes pels divendres, diumenges i dilluns que han de començar el proper dia 4 d’agost. Les hores en què no hi haurà activitat seran de 5:30 a 6:30, de 10:30 a 11:30, de 16:30 a 17:30 i de 18:30 a 19:30.

La representant del Comitè de Vaga ha reiterat que les condicions laborals dels treballadors de l’empresa de seguretat són “precàries” i ha exigit a Aena que intervingui perquè aquest no és un problema “d’Eulen o de Prosegur”, sinó que afecta a tots els aeroports i companyies de seguretat. “Si en les licitacions que fa Aena hi hagués uns requeriments mínims, independents a l’empresa que entri a fer el servei, els empleats no ens veuríem perjudicats”, ha apuntat Sierra que ha remarcat que per poder-ho fer possible caldria incrementar els diners que es destinen a aquesta concursos.

La treballadora ha recordat que els empleats d’Eulen fan jornades maratonianes de 14 i 16 hores, cobren sous de 900 euros i no poden descansar perquè “no hi ha prou personal i el personal extra que hi ha ara no està ben format per poder asseure’s a assumir les tasques de la màquina d’escàners”. A banda, també ha criticat que no hi hagi una equiparació salarial i que el sou es fixi depenent de si Eulen ha contractat directament una persona o de si es tracta d’una subrogació.

FER UN COMENTARI