Els escolars de sis centres tarragonins analitzaran l’ús de l’aigua de l’aixeta

El projecte EscolAQUA s'allargarà durant tot el curs i, de cara l'any vinent, té previst ampliar la participació a altres escoles i instituts

0
195
Wifi_Penedès_728x90

El programa EscolAqua arrenca amb la participació dels sis centres educatius del Tarragonès amb l’objectiu que es converteixin en prescriptors de l’ús de l’aigua de l’aixeta i, així, contribueixin a conscienciar de “l’enorme” impacte ecològic i econòmic de la utilització de l’aigua embotellada. En la presentació aquest divendres, l’assessora del projecte, Anna Pió, ha explicat que els alumnes seran els encarregats de la diagnosi, de la investigació i de la campanya comunicativa que donarà a conèixer els resultats a la comunitat educativa. El programa, impulsat per l’Ajuntament de Tarragona i Ematsa, preveu incorporar altres centres educatius del territori el proper curs.

Els alumnes de l’escola Marcel·lí Domingo i Sant Salvador de Tarragona; els de l’Arquitecte Jujol i del Sant Sebastià dels Pallaresos; els de l’escola de la Canonja; i els de l’Institut-escola de l’Agulla del Catllar participaran fins a finals de curs del programa EscolAqua. El director-gerent d’Ematsa, Daniel Milan, ha destacat que “cada segon es produeixen 20.000 ampolles de plàstic i, d’aquestes, el 60% van a parar al mar. L’aigua que distribuïm té un impacte ambiental menor, de fet, contamina 1.000 vegades menys que l’aigua de l’aixeta”, ha dit Milan.

Així, els objectius principals d’aquesta iniciativa són superar les resistències sobre l’ús de l’aigua d’aixeta per eduir la petjada de carboni del consum de l’aigua de boca, generar i transferir coneixements d’Ematsa sobre l’aigua, el seu consum i gestió a la comunitat educativa i impulsar una xarxa de col·laboració entre les escoles, el consistori i Ematsa.

Segons Pió, el projecte contempla diverses fases, entre elles la diagnosi, per conèixer l’ús que se’n fa de l’aigua de boca, seguida d’una fase d’investigació. “Els infants seran els que es desplaçaran a les instal·lacions d’Ematsa per veure quins controls s’han de fer, o en altres punts, com el servei de captació del sistema de distribució d’aigua”, ha detallat l’assessora del programa. Tot seguit, es realitzarà una campanya comunicativa, entre la comunitat educativa, per exposar els resultats de l’encreuament de les dades obtingudes de les dues primeres fases.

I és que, segons ha explicat Pió, “tots els centres estaran coordinats mitjançant una plataforma digital, on podran compartir millores o neguits”. Amb tot, cada centre cercarà “la millor manera” per exposar els resultats, mitjançant l’elaboració de tríptics o bé de vídeos. A més, està previst que de cara el curs vinent es puguin incorporar altres centres educatius.

FER UN COMENTARI