Els 500 afectats d’Idental a Girona encoratgen els demés implicats a denunciar

Asseguren que molts no donen el pas "per por" i per això presenten una moció al ple de l'Ajuntament per reclamar "més suport de les institucions"

0
166
Pla general dels afectats d'Idental aquest divendres 5 d'octubre de 2018 a la seu de CCOO. (Horitzontal)
Wifi_Penedès_728x90
Els prop de 500 afectats per la clínica Idental de Girona animen la resta de clients a sumar-se a la denúncia conjunta que s’està tramitant i que investigarà l’Audiència Nacional. El col·lectiu assegura que molts dels pacients no denuncien “perquè tenen por”. “Heu de pensar que hi ha gent que és gran i que els diuen que es tracta d’un procés llarg i costós. Aleshores prefereixen no posar-s’hi”, lamenta en José Luis Soto, un dels portaveus dels afectats. Soto ha explicat que esperen que ara siguin les institucions qui donin suport i també i d’aquesta manera ajudin a la resta de clients a portar Idental als tribunals. Per això presentaran una moció al proper ple de Girona que esperen que tingui “el màxim suport” dels grups municipals.
En total, la policia espanyola va recollir 9.000 expedients de la clínica que l’empresa tenia al Carrer Emili Grahit de Girona. D’aquests, els afectats donen per fet que molts són duplicats, però tot i això “no entenen” que només hi hagi 500 denúncies. “Hem d’arribar a més gent, fer saber el què ha passat i aconseguir que tots els perjudicats expliquin el seu cas”, ha reblat en Jonathan Garcia, representant dels clients.

Garcia ha explicat que la forma en què estafava Idental era “senzilla”. “T’anaven prorrogant la visita de manera indefinida, et canviaven constantment d’odontòleg i t’acabaven fent molt menys del que tenien acordat i amb mals materials”, assenyala. En el seu cas, assegura que la clínica li va fer un pressupost de 7.000 euros per les seves dues filles, com a conseqüència de la seva situació va haver de finançar-ne 1.700. El problema és que la clínica va tancar i el valor del que havien fet a les dues nenes era de poc més de 200 euros.

El portaveu dels afectats, José Luis Soto, ha recordat que “quanta més gent posem a la demanda, millor”, i per això ha tornat a fer una crida “a tots els que van passar per Idental” a denunciar si se’ls va estafar. “És un dels enganys sanitaris més grans que hi ha hagut mai a tot l’Estat. Una vergonya”, ha conclòs.

FER UN COMENTARI