El tràfic total del Port de Barcelona fins a l’agost augmenta fins als 45,9 milions de tones

Les exportacions pugen un 6,3%, amb mig milió de contenidors TEU

0
137
FarmaciaBanyeres_728x90

El tràfic total del Port de Barcelona va créixer el fins als 45,9 milions de tones fins a l’agost, el que representa un increment del 14% respecte el mateix període de l’any passat gràcies al dinamisme del tràfic de contenidors, els líquids a granel i les autopistes del mar. Durant els vuit primers mesos de l’any, s’han canalitzat un total de 2,2 milions de TEU -contenidor equivalent a 20 peus-, un 14% més, mentre que els contenidors de transbordament -els que són descarregats per tornar-se a embarcar a un altre destí, han pujat un 32%. Tanmateix, la càrrega contenitzada de comerç exterior també ha avançat a bon ritme. En el cas de l’exportació, el Port de Barcelona ha encaminat més de 497.000 TEU, un 6,3% més que l’any anterior. Per la seva banda, els contenidors d’importació han crescut un 3% i han superat els 389.400 TEU.
Els mercats que més han crescut en el seus intercanvis amb el Port de Barcelona destaquen per la seva diversitat geogràfica: Algèria (+48%), Estats Units (+12%), Índia (+7,7%), Mèxic (+12%) i Vietnam (+27%). Aquest darrer país serà la destinació de la missió empresarial que el Port de Barcelona liderarà el proper mes de novembre.

Fins al mes d’agost, el Port de Barcelona ha registrat 10,7 milions de tones de líquids a granel, un 13,5% més que l’any passat. Destaca el bon comportament dels hidrocarburs, que en conjunt han crescut un 17%, a més dels biocombustibles, que han avançat a un ritme del 37%.

D’altra banda, durant els vuit primers mesos, el Port ha rebut un total de 3 milions de passatgers (+8,8%), tant de ferris de línia regular com de creuers. Mentre els primers s’han mantingut estables, els creueristes han experimentat un creixement acumulat del 14%. Segons ha informat el Port de Barcelona, el principal increment s’ha produït en els passatgers de port base, és a dir, els que comencen i acaben el seu recorregut a la capital catalana i que, per tant, fan una major aportació econòmica a la ciutat.

FER UN COMENTARI