El territori tarragoní vol aparcar els traçats sobre paper i centrar-se en les prioritats del mapa ferroviari

Els municipis donen per fet que el nou traçat del Corredor Mediterrani previst d'inaugurar a la tardor suposarà guanyar una infraestructura però perdre en serveis

0
136
Karting Comarruga 728×90

El debat ferroviari continua viu al Camp de Tarragona. La Cambra de Comerç de Tarragona ha organitzat aquest divendres al matí un col·loqui amb alcaldes del territori i novament s’ha posat de manifest la necessitat d’anar a una i superar desavinences en benefici del futur mapa ferroviari. Durant l’acte, s’ha valorat positivament el recent Pacte d’Infraestructures subscrit pels cinc principals nuclis urbans. Els alcaldes creuen que cal aparcar traçats sobre paper i centrar-se en les prioritats, com ara el serveis. Precisament, el nou traçat del Corredor Mediterrani, previst d’entrar en funcionament a la tardor, ja es tem que servirà per “guanyar una infraestructura, però perdre serveis”, segons ha dit l’enginyer Fèlix Boronat, especialista en transports ferroviaris. Durant el debat, Perafort i la Secuita, on s’hi troba ubicada l’estació de l’AVE, s’han desmarcat i creuen que la solució no passa per traslladar “cartes als reis mags” a Foment ni “fer volar coloms”, sinó “arremangar-se” des del territori per garantir connectivitat i establir una mancomunitat de municipis. El sistema tramvia i la variant de mercaderies han eclipsat el debat.

FER UN COMENTARI