El Servei d’Intervenció Familiar (SIF) atén més d’una trentena de menors al Baix Ebre

Dels 35 menors atesos, la majoria (17) corresponen a la franja d’edat compresa entre el 7 i els 12 anys

0
473
Imatge del Consell Comarcal del Baix Ebre, seu del servei SIF

El Servei d’Intervenció Familiar (SIF) del Consell Comarcal del Baix Ebre ha atès el 2016 un total de 35 menors de 22 famílies amb un total de 76 intervencions fetes. El SIF és un servei d’atenció domiciliària adreçat a famílies amb infants o adolescents en què es detecten necessitats socials que fan necessària una intervenció. El Consell Comarcal del Baix Ebre presta aquest servei a través de dues educadores socials des de fa tres anys gràcies al contracte programa signat amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, que el finança.

Les famílies ateses pel SIF solen presentar diverses problemàtiques relacionades amb l’atenció dels menors, normalment, per manca d’hàbits i coneixements a nivell educatiu. També poden ser famílies ateses per l’Equip d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (EAIA) les quals han firmat un compromís socioeducatiu.

Dels 35 menors atesos, la majoria (17) corresponen a la franja d’edat compresa entre el 7 i els 12 anys, seguit dels que en tenen entre 3 i 6 anys (11) i entre 13 i 16 anys (7). Predominen els xiquets (22) a les xiquetes (13).

En la memòria de 2016 consta que Deltebre i l’Ametlla de Mar són els municipis on es van atendre més famílies (6 en ambdós casos), seguit de Roquets (4), Camarles (3), Roquetes (5) i l’Aldea, Xerta i l’Ampolla (1 cadascú). Cal tenir en compte que aquest servei es presta a tots els municipis de la comarca a excepció de Tortosa.

El SIF permet contribuir i realitzar accions dins del nucli familiar per a treballar hàbits i actituds, donar suport i facilitar habilitats que la família necessita per afrontar les dificultats de la vida quotidiana. Les intervencions educatives que es duen a terme des del servei van adreçades a formar, ajudar i donar suport als pares i a les famílies en les seves tasques educatives, bé perquè es detecti com a problemàtica una situació educativa o bé perquè suposa el risc d’arribar a ser-ho si no s’actua abans.

FER UN COMENTARI