El Premi de Periodisme Mañé i Flaquer arriba a la trentena edició

L'Ajuntament de Torredembarra i Repsol potencien el prestigi històric del Premi de Periodisme Mañé i Flaquer per celebrar que enguany s’arriba a la trentena edició

0
456
Imatge de la presentació. Foto cedida

L’Ajuntament de Torredembarra, a través de la Regidoria de Cultura i amb el patrocini de Repsol, ha presentat aquest matí una nova edició del Premi de Periodisme Mañé i Flaquer amb l’excepcionalitat que enguany se celebra la trentena edició d’aquesta convocatòria i se’n vol potenciar la part més històrica per ressaltar el prestigi del premi.

La primera edició del Premi de Periodisme Mañé i Flaquer va tenir lloc l’any 1970 organitzada pel Centre d’Iniciatives i Turisme (CIT), però en diverses ocasions no s’ha convocat per diferents circumstàncies. A partir de l’any 1996, coincidint amb la catorzena edició, l’organització dels Premis l’ha dut a terme el mateix Ajuntament de Torredembarra. Per la seva part, Repsol va patrocinar els premis del 1988 al 1991 i va reprendre la seva col·laboració a partir del 2012. En la història del premi destaquen guanyadors de prestigi reconegut com Josep Maria Casasús, Josep M. Huertas Clavería, Àngel Casas o Antoni Arbonés.

La regidora de Cultura, Núria Batet, ha explicat que pel que fa les bases dels premis i la seva convocatòria no es presenten novetats ja que enguany es parteix dels excel·lents resultats de la convocatòria de l’any passat: 52 treballs al de Periodisme Turístic i 11 en Comunicació Local. Treballs de molta qualitat i guanyadors reconeguts: Angelo Attanasio en Turisme (periodista amb importants mencions i premis internacionals) i Josep Bargalló I Montserrat Palau en el de Comunicació Local. També es compta amb un jurat de grans professionals i totalment implicats en la seva tasca amb el Premi Mañé i Flaquer: Jordi Farré (director de la Càtedra Internacional URV/ Repsol d’Excel·lència en Comunicació), Josep Maria Girona (director de SER Catalunya), Juan Navarro, director de Comunicació de Repsol, Sara Sans (presidenta de la Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes de Catalunya) i Sergio Vila-Sanjuán (coordinador del suplement Cultura/s de La Vanguardia. Premi Nadal 2013).

Les principals novetats arriben precisament de la mà de la celebració de la trentena edició del Premi. En aquest sentit, se celebraran activitats paral·leles coincidint amb la gala de lliurament de premis a la tardor, amb la invitació de persones implicades en aquestes trenta convocatòries (organitzadors, jurats, guanyadors…) i també es treballa en aspectes que ajudin a donar valor històric als premis com ara la creació d’una pàgina web específica on es pugui trobar tota la informació històrica i actual del Mañé i Flaquer. Sobre aquest aspecte històric, la regidora Núria Batet ha recordat que es compta amb una important recopilació de dades de la primera etapa del premi en el treball de Núria Gómez i Antoni Twose publicat per Arola l’any 2003 dins de la història del Centre d’Iniciatives i Turisme.

Per la seva part, el responsable de comunicació i relacions externes de Repsol a Tarragona, Josep Bertran, ha ressaltat el compromís de l’empresa amb el Premi Mañé i Flaquer, que ha qualificat com a “producte de luxe”, tractant-se també dels més antics de periodisme que es convoquen a Catalunya. Josep Bertran ha posat en valor el premi per la qualitat dels treballs que es presenten, la professionalitat del jurat, la complicitat del Col·legi de Periodistes i la difusió que també es farà des de la Guia Repsol, un potent instrument de comunicació.

FER UN COMENTARI