Investiguen un hotel de Vinaròs que va anul·lar la reserva d’un grup amb síndrome de Down

L'Agència Valenciana de Turisme ha enviat un inspector per verificar la informació i anuncia sancions si es confirma que ha hagut vulneració de drets

0
426
La Fundació Catalana Síndrome de Down denuncia a un establiment que havia anul•lat la reserva d'allotjament a un grup per ser "minusvàlids". Imatge: cedida.

L’Agència Valenciana de Turisme (AVT) ha iniciat una investigació a un hotel de Vinaròs (Baix Maestrat) després que la Fundació Catalana Síndrome de Down denunciés que l’establiment havia anul•lat la reserva d’allotjament a un grup per ser “minusvàlids”. Segons que ha informat el govern valencià a través d’una nota de premsa, l’AVT ha enviat un inspector per verificar aquesta denúncia i anuncia que “actuarà amb la màxima responsabilitat” si es confirma la informació, advertint de la possibilitat d’iniciar un procés sancionador contra l’hotel. En declaracions enviades als mitjans, el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha considerat que es tractaria “d’un greu acte de discriminació que no s’ha de permetre al País Valencià”.

Colomer ha mostrat preocupació perquè “no té res a veure amb la cultura de l’hospitalitat i amb la nostra naturalesa de destinació oberta i acollidora”. En la seva opinió, “és una qüestió d’un codi ètic de comportament, d’entendre el turisme com un gaudi per a tots i un dret universal”.

El secretari autonòmic de Turisme ha emfasitzat el compromís del govern valencià cap a la no discriminació i ha defensat el turisme accessible com “una divisa, una bandera i una identitat del model turístic a què aspirem”.

Així mateix, Colomer ha informat que ha traslladat la seva preocupació a la Fundació Catalana de Síndrome de Down i ha assegurat que ja els ha comunicat les mesures que des del seu departament s’estan prenent.

La Fundació Catalana Síndrome de Down va denunciar dimecres que l’hotel Roca de Vinaròs (Baix Maestrat) va cancel•lar la reserva d’un grup de persones amb síndrome de Down per tractar-se de “clients minusvàlids”. Segons una nota de premsa enviada per la Fundació, els fets van succeir el passat 13 d’abril quan el grup va intentar fer el registre d’entrada i la recepció va comunicar-los que no hi havia cap reserva al seu nom, tot i haver estat realitzada el 28 de febrer.

L’hotel va afegir que no disposava d’espai a l’allotjament, va negar-se a comprovar el document de reserva, qualsevol sol•licitud d’una explicació i va denegar l’accés a un full de reclamacions, segons el relat de la fundació.

En posar-se en contacte amb l’agència de viatges que havia gestionat la reserva l’operador turístic va informar que la nit anterior la direcció de l’hotel va enviar un correu electrònic en el qual comunicava la cancel•lació de la reserva per ser els clients “minusvàlids”.

La Fundació Catalana Síndrome de Down assenyala a la nota de premsa que l’acte és “il•legal i discriminatori” i que ha posat en mans de la justícia un fet que considera una vulneració dels drets humans i una clara discriminació cap a les persones amb síndrome de Down o altres discapacitats intel•lectuals. La Fundació afegeix que va avisar a l’hotel de l’error que estava cometent, però que no va obtenir cap resposta, ni via correu electrònic ni per telèfon.

A través de la nota de premsa l’entitat lamenta que a dia d’avui ni l’agència de viatges ni la fundació ni els clients hagin rebut una disculpa o resposta per part de l’hotel. L’Agència de Viatges Travelfast i la Fundació Catalana Síndrome de Down assenyalen que aquest fet és un cas clar de discriminació que vulnera la Convenció Internacional dels Drets de les Persones amb Discapacitat.

FER UN COMENTARI