El festival COS de Reus acosta la dansa i l’art gestual a nous públics

La 21a edició atreu més gent i els teatres petits assoleixen un 90% d'ocupació

0
176
Wifi_Penedès_728x90

El Festival Internacional de Moviment i Teatre Gestual de Reus (COS) s’ha acostat a nous públics en la 21a edició, que tanca aquest diumenge després d’oferir dotze espectacles durant tot el cap de setmana. “Hem vist els teatres amb públics nous que no tindrien interès per entrar dins d’un teatre per veure aquest tipus d’espectacles i, això, ens anima a continuar en aquesta línia”, ha afirmat la regidora de Cultura, Montserrat Caelles. El certamen també ha atret “més públic” respecte a edicions anteriors i, segons els primers càlculs, els teatres petits han venut el 90% de les localitats. Així, malgrat la pluja de divendres i l’anul·lació de l’espectacle inaugural per la lesió de l’artista, el balanç és “d’èxit total”, segons Caelles.

El festival COS ha programat dotze espectacles, set de sala i cinc de carrer, de set companyies catalanes, quatre de l’Estat espanyol i una de britànica. Tancarà el certamen aquest diumenge al vespre l’espectacle ‘Denarius Wolrd’, de PuntMoc. Però, una de les últimes actuacions ha estat ‘Asuelto’, de la companyia HURyCAN. Els artistes han presentat una proposta de dansa contemporània, de teatre físic, que segons ells, també es defineix com a nou circ. Arthur Bernard, un dels membres de la formació, ha explicat que amb l’espectacle juguen “amb els llenguatges” i “es veu el cos en acció”.

A més, ha afirmat que es tracta d’una “història de convivència, de supervivència, de desigualtat i d’una qüestió de gènere”, amb què volen explicar que “es genera una trobada entre el que nosaltres proposem i el públic”. Així, volen transmetre que “la dansa és accessible i que té un espai de comunicació i de construcció d’històries i universos”, ha explicat l’artista.

Segons la titular de Cultura de l’Ajuntament de Reus en aquesta edició s’ha volgut mantenir l’equilibri entre la dansa i el teatre gestual, una aposta iniciada fa tres anys. Tot i que al festival encara li queden hores calcula que ha aplegat “més públic” que en edicions anteriors.

“Els teatres petits -com la Sala Santa Llúcia o el Teatre Bravium- l’ocupació ha arribat al 90%”, ha apuntat Caelles. “Ho veiem com un èxit total i amb optimisme perquè tenim la percepció que també hem augmentat públic al carrer”, ha afegit.

Entre els plats forts de la programació han destacat la comèdia absurda de teatre físic ‘Boris&Ingrid’, de la companyia anglesa 2Theatre, que es va representar divendres al vespre al Teatre Bartrina o el muntatge de dansa de gran format ‘Sacra’, de la companyia valenciana OtraDanza, al Fortuny dissabte.

Pel COS també hi han passat companyies com La Ridens, amb ‘Snowfoot’, l’espectacle de teatre gestual i humorístic que repassa temes quotidians o la Blinck Flash Ducan, amb una funció per infants i CobosMika Company, amb ‘Praise’. Aquesta darrera proposta ha estat protagonitzada per un duet sensual que va mostrar moviments animals i desarticulats.

Els centres educatius participen del certamen

El festival COS també ha arribat als centres escolars amb diverses activitats. S’ha organitzat un taller de vídeo dansa, impartit per Carlota Moragues, Ariadna Llussà i Marta Arjona i, un altre de crònica de dansa, de la mà del periodista cultural del Punt Avui, Jordi Bordes, i Clàudia Brofau, crítica de dansa. A més, Carles Bigorra ha impartit un curs de teatre de carrer per a joves.

FER UN COMENTARI