El 5à tast social mostrarà el potencial i els beneficis del voluntariat

La cinquena edició tindrà lloc el divendres 1 de juny a la nova ubicació de la plaça Corsini

0
240

La cinquena edició del TAST Social, la Trobada d’Associacions Socials del Tarragonès, arriba el proper divendres 1 de juny a la cinquena edició estrenant ubicació, la plaça Corsini, i incorporant activitats adreçades a l’alumnat de secundària i concursos a les xarxes socials.

Durant tot el dia, la mostra d’entitats comptarà amb la participació de 25 organitzacions amb l’objectiu de donar valor al voluntariat com a eina de transformació social i per fer visible l’ample ventall d’àmbits amb els quals col·laborar. A més, la majoria de les entitats oferiran tallers gratuïts i participatius per mostrar la seva activitat.

Una de les novetats d’aquest 2018 serà la celebració d’una jornada de descoberta a instituts de secundària del territori, en una acció que servirà per augmentar la difusió de les activitats de voluntariat entre el jovent.

Una altra de les incorporacions d’aquesta edició serà un concurs de Twitter obert a tota la ciutadania, amb la voluntat que la jornada sigui més dinàmica i col·laborativa. Per participar, s’haurà de seguir el perfil oficial @voluntaris_cat, fer una fotografia durant la jornada i penjar-la amb el el hashtag #elmeutast18 etiquetant el compte de la FCVS.

El programa d’activitats del TAST Social és el següent:

· 10 – 14 h Mostra d’Entitats de Voluntariat i Tallers de sensibilització amb joves

· 11.30 h – Actuació Bollywood – Fundació Onada

· 16.30 – 19 h Tallers organitzats per les Entitats de Voluntariat

· 17.30 h – DJ Abadia – APPC La Muntanyeta

· 18.30 h – Taller obert de dansa – Associació ATMA

· 19 h – Entrega dels premis del Concurs de Twitter (tres categories: fotografia més creativa, fotografia amb més likes i la fotografia més repiulada). A continuació, acte de clausura

El cartell promocional d’aquesta edició vol destacar l’efecte transformador del voluntariat. La il·lustració gràfica ha estat creada per l’estudi de disseny creatiu de la Fundació Topromi, que forma part del grup de la Fundació Catalunya La Pedrera i el dissenyat per la cooperativa El Far, amb l’objectiu de reflectir l’empremta de les persones que conformen tots els projectes de voluntariat, com a element clau i denominador comú a totes les entitats i donant una visió totalment inclusiva.

El TAST Social és una iniciativa de la Federació Catalana de Voluntariat Social amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona, la Fundació Repsol i el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Tarragona.

Les 25 entitats al TAST Social 2018 són: Fundació Santa Teresa, Fundació Onada, Càritas de Tarragona, Xarxa Suport a Famílies Cuidadores de Tarragona, GaTvarres, AICEC-ADICAE, FACUA, APPC La Muntanyeta, Embajada Mundial de Activistas por la Paz, Fundació Repsol, Ass. Gatuninos Torreforta, APRODISCA, Ass. Transplantats Hepàtics de Catalunya, Voluntariat PIUS – Vilaniu, Projecte Home, Fundació La Tutela, Creu Roja, AFANOC, Club Social La Muralla, Fund. Catalunya La Pedrera, Amics de la Gent Gran, ONCE, Jove Cambra Internacional Tarragona, Associació Quilometre Zero i Associació Joventut Multicultural Musulmana Tarragona.

FER UN COMENTARI