El 24è Saló del Manga de Barcelona augura èxit total amb les entrades anticipades exhaurides

L'esdeveniment proposa més activitats participatives que mai amb nous espais dedicats a la cultura japonesa, a disciplines esportives o una zona lúdica per nens

0
108
Wifi_Penedès_728x90
La 24a edició del Saló del Manga ha arrencat aquest dijous al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona amb les entrades anticipades exhaurides per cada dia de certamen. L’esdeveniment, que organitza Ficomic, tindrà lloc des d’avui fins diumenge i proposa més activitats participatives que mai amb nous espais dedicats a la cultura japonesa -la ‘Japan Experience’-, una zona on es poden practicar diverses disciplines esportives i l’espai-taller ‘Manga Kids’ per introduir nens i famílies a l’univers manga. No hi falten els estands amb llibres, figures, peluixos i els visitants disfressats de personatges d’anime. Els organitzadors de l’esdeveniment esperen consolidar la xifra d’assistents de l’any passat i rebre’n entre 145.000 i 150.000.
Entre els visitants més matiners, l’Ana, que acompanyada del seu germà, a les 10 del matí ja portava 40 minuts fent cua per provar el nou joc de Nintendo ‘Pokémon Let’s Go’. “Vull veure si m’agrada i veure quina versió em compro”, ha dit l’Ana a l’ACN, que ha explicat que “com encara no ha sortit [al mercat] només es pot provar en fires”. “La veritat és que em feia il·lusió [provar-lo], he vingut aquí directa”, ha afirmat l’aficionada a l’univers manga, que porta “sis o set anys” venint al saló i cada any s’ho passa “bé” i aprofita per comprar llibres de manga o figures.

L’Alba també participa cada any, des de fa deu edicions, al Saló del Manga de Barcelona. Aquest dijous hi ha anat disfressada d’un personatge de ‘Digimon’ i ha explicat a l’ACN que li agrada “posar-se en els personatges”. “Coneixes gent a qui li agrada el mateix que tu, et vas fent fotos, ets una mica lliure”, ha assegurat.

En ‘Capi’ també s’ha vestit per a l’ocasió, acompanyat d’un grup d’amics. Avui és en ‘Sinbad’, personatge del manga ‘Magi’, i crida l’atenció la seva cua blava amb més de 700 escames, que porta mesos enganxant una a una amb cola. “Intento venir cada any i disfressar-me perquè se’m vegi, m’agrada aquest rollo i vinc amb amics i ens ho passem bé”, ha dit a l’ACN.

Enguany hi ha 222 expositors, un 9% més que en l’edició anterior. Un dels estands l’ocupa l’empresa italiana Anime Import, que porta onze anys participant al Saló del Manga de Barcelona. “La gent ens busca perquè tot el que tenim [figures d’anime de mides diferents i peluixos oficials] és importat del Japó. Ho esperem durant tot l’any i triguem mesos en preparar tot el material”, ha assegurat la responsable de l’estand Francesca Arena.

Segons Arena, els darrers tres anys han augmentat les vendes que fan a l’esdeveniment i intenten “portar coses noves perquè els clients estiguin contents”. Tanmateix, la responsable d’Anime Import afirma que malgrat les novetats, les figures que es venen més són de mangas com ‘Dragon Ball’ o ‘One Piece’.

Gràcies a l’acord entre el Saló i el Japan media Arts Festival, l’edició d’enguany acull una macro exposició que per primera vegada surt del Japó. Es tracta de la mostra ‘Llenguatge, objectes i bèsties’ (sobre l’antropoformització d’animals i objectes) que comptarà amb 130 originals de manga, així com obres de vídeo i instal·lacions audiovisuals.

Les altres exposicions destacades de l’edició són la dedicada a Dani Vendrell, ‘Manga Fever’ (manga, anime i videojocs), i a Marta Salmons, l’autora del cartell del Saló d’enguany. Quant als convidats del Saló, destaquen els noms d’Akira Himekawa (‘The Legend of Zelda’), Daisuke Hagiwara, Masaki Satô (‘Dragon Ball Z’), Nagabe o Daisuke Hagiwara, entre molts altres.

FER UN COMENTARI