Denuncien Gas Natural per tallar la llum a una família de Badalona però la companyia diu que només va ser unes hores

L'empresa assegura que desconeixia que hi vivia una persona que necessita una màquina d'oxigen per viure

0
366

L’Aliança Contra la Pobresa Energètica denunciarà Gas Natural a l’Agència Catalana de Consum per haver tallat la llum d’un l’habitatge de Badalona on viuen una mare i la seva filla de 20 anys, que té bronquitis crònica i necessita una màquina d’oxigen per viure. La companyia elèctrica ha assegurat que només va deixar sense electricitat a aquesta família durant unes hores perquè desconeixia que es tractés d’un client vulnerable o que es tractés d’una llar amb un “subministrament vital”. Segons Gas Natural, el tall es va produir el 3 d’octubre, després d’enviar diversos avisos al client, i ha detallat que quan van saber que a l’habitatge hi havia una persona que necessitava una màquina d’oxigen se’ls va restablir el subministrament elèctric.

Segons l’Aliança Contra la Pobresa Energètica, aquest cas vulnera la llei 24/2015 contra la pobresa energètica i l’article 52.4 de la llei estatal del sector elèctric, on s’estableix que no es pot tallar mai el subministrament a una llar on hi hagi un equip mèdic indispensable per a mantenir la vida d’una persona. Davant d’això, l’entitat ha reclamat a Gas Natural que enviï per escrit a la família el seu compromís de no tallar-los més la llum.

Per la seva banda, Gas Natural ha subratllat que no tornarà a tallar el subministrament a aquest habitatge perquè des del 3 d’octubre consta que és una llar amb “subministrament vital”. A més, ha informat que no tornarà a rebre notificacions del deute que té amb la companyia, com fins ara, perquè serveis socials de Badalona ha considerat que és una família “vulnerable”.

FER UN COMENTARI