“La Costa Daurada és un territori molt potent, i treballar de forma conjunta ens aporta molts beneficis”

0
307
Mercè Dalmau a l’entrada del Patronat de Turisme. Foto: DMJ
DiverNadal Cunit 2018 728×90

Tenim la setmana Santa a tocar. Com es preveu la temporada? 

A dia d’avui el sector hoteler és optimista. Durant la Setmana Santa a Cambrils es fan dos esdeveniments. Els balls esportius i el Mundialito de Futbol Costa Daurada. Els balls porten moltes parelles, ja que es tracta d’un concurs a escala internacional. Es fa des de dijous de Setmana Santa i acaba el diumenge. I per altra banda, el Mundialito, que és el segon any que es fa i que té la seu central a Cambrils, és un esdeveniment de futbol infantil on també participen clubs esportius de tot el món. Aquests dos esdeveniments contribueixen a que la temporada de Setmana Santa funcioni bé. En aquest aspecte, de moment, el sector diu que anem a bon ritme i són optimistes.

De cara a l’estiu teniu plantejada alguna iniciativa de captació turística fora de les jornades gastronòmiques que marquen el calendari del municipi? 

Des del Patronat de Turisme, a banda de l’assistència a fires, el que també fem són campanyes de captació a nivell de proximitat. Enviem una carta a diferents zones d’interès (Saragossa, Logroño, País Basc, Madrid…) en format de calendari on els diem els dies que falten perquè ens vinguin a veure. Un cop el turista arriba a Cambrils, el que fem és oferir-los activitats. Volem que tornin a repetir. De fet, tenim un alt nivell de repetició. Això vol dir que som una destinació que agrada. Fem animacions familiars, visites guiades…

Quin feedback teniu amb els turistes que visiten el municipi? 

Cambrils forma part de l’Observatori Turístic de la Costa Daurada. Ells tenen enquestadors a la zona i a través d’ells tenim totes les dades. Això ens fa una radiografia de quin és el turista que ens visita, el perquè ha vingut… Una de les característiques que més surt és que el turista ve a Cambrils perquè és un lloc familiar i tranquil. A banda, ens ajuda a recollir informació per saber que hem de millorar i/o potenciar. En en definitiva, ens ajuda a fixar les nostres accions.

El Govern ha aprovat el Pla d’Inversions de 3 MEUR, dels quals 100.000 € aniran destinats a millores a les platges. En què consisteixen exactament aquests arranjaments previstos? 

Cambrils té 8km de platges. Som una població amb una part important de platges. Aquestes són molt urbanes, estan totalment integrades a la població. Dit això, el que tenim clar és que hem d’invertir a les platges. La gent que hi va ha de poder trobar uns equipaments adients. Els 100.000 euros ens han de permetre millorar les dutxes, la senyalització, les passarel·les… L’any passat, per exemple, vam fer una inversió per oferir un bon servei al bany adaptat per a les persones que tenen algun tipus de minusvalidesa i que necessiten l’ajuda d’una cadira amfíbia. Vam construir una zona d’ombra preparada per al bany adaptat a la zona del Reguedal. Aquesta temporada el que volem fer és afegir dues zones pel bany adaptat; una per la zona de ponent i una altra per la zona de llevant. Entenem que hem de facilitar als usuaris l’accés a qualsevol platja.

I platges per animals? 

Fa dos estius, al final de la riera del Regueral, es va habilitar una platja per a gossos. L’any passat la vam intentar millorar. Disposa d’una dutxa per a gossos i persones i també vam delimitar-ne la zona. Aquest any també hem de delimitar la zona de bany per evitar que els gossos surtin d’aquesta àrea.

Enguany heu incorporat un nou acte al calendari gastronòmic; el Vermuting. El podrem gaudir del 13 de maig al 3 de juny. Són 17 dies que complementen l’oferta gastronòmica del municipi. Quins objectius us plantegeu amb aquesta novetat? 

Volem oferir un nou al·licient. Juntament amb l’Associació de Restauradors de Cambrils hem cregut que és una bona oportunitat. Hem apostat per un nou projecte i l’hem incorporat al calendari gastronòmic. No obstant, encara l’estem treballant. Sempre procurem que els productes siguin Km0. En aquest cas, per proximitat, tenim el vermut de Reus. Hem cregut que és un producte que lliga molt amb nosaltres.

Fins a quin punt les jornades gastronòmiques són importants per a Cambrils? 

Són molt importants per donar a conèixer el municipi i no parar de fer activitats. Comencem a finals de gener i tenim pràcticament tots els mesos ocupats. Això permet a la gent de Cambrils saber el que podem trobar (a banda de les cartes dels restaurants) al municipi a nivell gastronòmic. La idea és que vinguin a Cambrils amb l’excusa d’una jornada gastronòmica i després que passegin i vagin a les botigues. Procurem que les jornades repercuteixin a tota la població.

És indubtable que el turisme és un dels principals motors socioeconòmics de Cambrils. Per reforçar aquest segell, heu engegat els motors per obtenir el certificat de municipi turístic de golf. En quin punt es troba aquest reconeixement? 

Encara no tenim la certificació, però estem treballant amb l’Agència Catalana de Turisme per poder-la obtenir. Tenim molts camps de golf a prop de Cambrils, i de turisme golfista en tenim molt al municipi. Aquest tipus de turista el que busca és que allà on estiguin allotjats hi hagi vida tot l’any, i aquí Cambrils tenim un punt a favor. Un altre dels punts a favor és que a la gent que li agrada jugar a golf li agrada provar diferents camps, i a la nostra àrea d’influència en tenim molts. Complim amb molts requisits que fan que els que practiquen aquest esport triïn Cambrils com a destinació. El que pretenem és posar-li nom a una realitat que ja tenim.

És cert que Cambrils té vida tot l’any? 

Si, i tant. Som 34.000 habitants. Hi ha restaurants i botigues obertes tot l’any, sobretot als nuclis de la població. Com ja hem dit, tenim un calendari gastronòmic que dura practicament tot l’any i al seu voltant organitzem diverses activitats per tal de generar moviment.

A l’abril farà un any de la inauguració de Ferrai Land. En alguna ocasió vostè ha dit que aquest nou parc temàtic és positiu pel territori, també per Cambrils. S’ha notat l’impacte, turísticament parlant, a Cambrils d’ençà de l’obertura del parc? 

És evident que a la gent li agraden les novetats, i FerrariLand ho ha estat aquesta temporada passada. És l’únic parc de tota Europa que té Ferrari. Des del Patronat de Turisme oferim el servei de venta d’entrades de PortAventura i Ferrai Land, i és una de les més venudes. Estic convençuda que ens ha aportat visitants i ho seguirà fent. També en la mesura que es vagi coneixent més. PortAventura World aposta molt per aquest projecte i crec que és beneficiós per a tota la zona. Sempre he cregut que la Costa Daurada és un territori molt potent i treballar de forma conjunta ens aporta molts beneficis. Aquesta és la millor forma de treballar. En el fons el que es vol és que el turista vingui a la teva zona i per això hem d’aprofitar el que tenim al voltant. El turista ha de veure que aquesta és la millor zona. Un cop estigui aquí cada municipi ja farà valdre els seus punts forts. Està clar que no hem de perdre la nostra especificitat i que cadascú ha de treballar

de manera individual, però sense oblidar que també ho hem de fer de forma conjunta.

Cambrils, capital gastronòmica de la Costa Daurada… 

Si, fa molts anys que treballem conjuntament amb el sector perquè el turisme gastronòmic sigui un dels nostres punts forts. Formem part d’una xarxa que es diu ‘Saborea’ (Tasting Spain) on hi ha diferents poblacions. A través de la xarxa participem en molts esdeveniments on promocionem a la població a través del producte. Participem en fires gastronòmiques com ‘Madrid Fusión’. Formar part d’aquesta xarxa ens permet participar en altres activitats.

FER UN COMENTARI