Comença la campanya de promoció d’estiu amb el «Visit Reus Summer!»

S'allargarà fins el dia 30 de setembre

0
200
FarmaciaBanyeres_728x90

L’Agència de Promoció de Ciutat engega aquest divendres la campanya de captació de turisme de l’estiu i que s’anomenarà «Visit Reus Summer!» i que s’allargarà fins el dia 30 de setembre. L’acció promocional passa pel desenvolupament de la marca turística «Visit Reus!», l’oferta de diversos productes turístics com la «Ruta del Vermut», amb un paquet d’escapades que inclouen també estances als hotels de la ciutat, la polsera «Visit Reus» i una ampliació de dies i horaris de visita del patrimoni.

Precisament, en el marc d’aquesta adequació horària, el Gaudí Centre no tancarà al migdia, i tindrà una jornada continuada d’atenció al visitant des de les 10:00 h fins a les 20:00 h. Una altra de les novetats serà que l’Institut Pere Mata i el campanar, atès els bons resultats del primer semestre de visites, amplien una hora de visita respecte la campanya del 2017.
Les previsions de l’Agència de Promoció de Ciutat respecte enguany són que es mantingui l’increment del turista rus, la consolidació del turista estatal, l’augment del turista de proximitat (incrementant les escapades curtes també en període estival) i finalment, l’augment de destinacions i vols a l’aeroport o als turistes que proven dels creuers.

«Vist Reus!», antecedents i balanç
Respecte al balanç de la campanya d’estiu de l’any passat es va produir un increment del 6% de visitants al Gaudí Centre, motivat principalment per l’increment del 17% del turista català i d’un augment del 13% del visitant rus i del 5% del turista francès.
El turista rus va representar el 44% del turisme internacional, seguit pel francès (un 28%) i després per l’anglès i l’holandès, en menor percentatge.

Els principals responsables de l’increment del turisme a la ciutat van ser els visitants catalans, que ve precedit per un increment del visitant de Barcelona ciutat i de la seva àrea d’influència.

Pel que fa a les estadístiques del primer semestre d’enguany s’ha donat un increment pronunciat del turisme de proximitat (un 13% més), que es desplaça amb la seva família i mostra interès pels productes culturals, visitant en un 48% l’Institut Pere Mata, un 52,42% a la Casa Navàs i incrementant les visites al Gaudí Centre en un 17% de visites de públic català.

Objectius
Des de l’Agència de Promoció s’han plantejat diferents objectius de cara a aquesta campanya d’estiu 2018 i que, segons explicava la regidora de Projecció de Ciutat, Montserrat Caelles, «van alineats a la nostra estratègia de projecció de ciutat i de fer els màxims esforços per aconseguir els millors resultats possibles».

Per un costat es vol incrementar el número de visitants a la ciutat i al patrimoni; també incrementar el temps d’estada a la ciutat i les seves possibilitats de retorn aconseguint, així, una major quantitat de visites i de despesa a la ciutat. D’altra banda, es vol millorar l’atenció al visitant de la ciutat ampliant els horaris i punt d’informació i millorar la seva l’experiència de visita a la ciutat, així com facilitar la mobilitat del turista a través de la senyalització i l’informador de carrer. Finalment, també es treballarà per a l’accés al servei tax free per facilitar el retorn de diners als comerços de la ciutat.

Accions
Pel que fa a les accions que l’Agència ha previst, s’ampliaran els punts d’informació al visitant, es faran accions de creació i millora del producte turístic, es desenvoluparà una campanya de comunicació i es treballarà per a la comercialització i difusió del producte turístic. D’altra banda, i tal com s’ha fet en els darrers mesos, es treballarà la presència activa en fires i amb promocions, i l’acollida de press i fam trips.

Categories turístiques
S’ha treballat per reforçar la marca «Visit Reus!», com a marca que engloba les diferents categories turístiques en les que es potencia la promoció i difusió de la ciutat i en aquest sentit s’ha volgut establir diferents sub marques per identificar l’oferta i atraure l’atenció del públic visitant.

Són les següents:

Visit Reus Gaudí
Visit Reus Family
Visit Reus Art
Visit Reus Shopping
Visit Reus Vermut
Visit Reus Gastronomia
Cada una d’aquestes categories té un color associat i un espot publicitari preparat per utilitzar en diferents canals. A més, per a la Campanya d’estiu es declinarà en idiomes l’eslògan: «Visit Reus!» «Descobreix-la!», «Sent-la!» «Viu-la!» I sempre s’utilitzarà la marca «Visit Reus Summer!».

S’ha preparat una extensa campanya de comunicació, tant a través dels mitjans generals com els especialitzats; i accions diverses amb l’Aliança per tal d’arribar al turisme de la costa, de Cambrils, Salou o La Pineda, i finalment, repartiment de tiquets descompte a les entrades del Gaudí Centre a les principals oficines de turisme, càmpings i empreses de lloguer d’apartaments de la costa, entre altres.

També, de cara a buscar turisme d’interior i de proximitat a les comarques del Baix Camp, l’Alt Camp, el Priorat i el Tarragonès s’enviarà material i tiquets de descompte del Gaudí Centre per poder atraure l’atenció dels visitants de proximitat.

Més punts i més horaris d’atenció al visitant
Entre les diferents accions previstes, es durà a terme l’obertura continuada de l’oficina d’informació i turisme al Gaudí Centre i de l’Oficina d’Informació i Turisme del carrer de Sant Joan per tal d’adequar-se als diferents horaris del turista internacional.

Pel que fa al punt d’informació estació d’autobusos de Reus s’ha constatat que és el principal lloc d’arribada dels turistes precedents de la Costa, i que la majoria d’aquests visitants són de procedència internacional, i per aquest motiu es potenciarà aquest punt per tal de situar-los a la ciutat i poder-los atendre en qualsevol idioma, i es reforçarà amb un informador de carrer per ajudar als turistes a conèixer què fer i què visitar a la ciutat.

Un altre dels indicadors que aporten informació sobre com evoluciona el turisme és el nombre d’operacions comercials que realitzen els turistes per aprofitar els avantatges del «Tax Free».

Fires i promocions
Una de les activitats a les quals posa especial atenció l’Agència de Promoció de Ciutat per tal d’atraure turistes i visitants, i en la que fa diversos mesos que treballa, és la participació a diferents fires i promocions.

Les fires a les quals es participa són les següents:

Fitur: Reus participa a una de les fires de turisme més importants a nivell Internacional. A Fitur es participa amb format córner amb el Patronat de turisme de la Diputació de Tarragona. Amb els membres de l’Aliança, Reus també disposa d’un espai addicional per reunions on es promociona el Vermut de Reus com a producte local.
Navartur: És una fira estatal amb una gran presència de famílies que preparen les seves vacances d’estiu. Format córner també amb el Patronat de turisme de la Diputació de Tarragona.
Fires Mahana a Lyon, París i Toulouse: Fires de turisme de França, molt orientades a famílies. En aquestes fires també hi ha col·laborat Port Aventura.
B travel: Fira més important de turisme de Catalunya. Format córner en col·laboració amb el Patronat de turisme de la Diputació de Tarragona.
Mercat d’escapades de Barcelona: Fira organitzada per l’agència Catalana de turisme. Es du a terme la primera setmana de maig i es fa a la zona d’arc de triomf. És una Fira molt encarada a la venda directe d’escapades. Reus hi participa amb el producte Ruta del Vermut i Visit Reus. Estand en format córner amb el Patronat de turisme de la Diputació de Tarragona.
Fira Modernista de Terrassa: Fira dedicada a la promoció del modernisme. Reus hi ha participat a la zona de ciutats modernistes i ens ha permès arribar a un públic de proximitat molt interessat en el producte modernista. En aquesta fira també es fa degustació de Vermut per dinamitzar l’estand.
Top Ressa París: Fira d’autocaristes i agències dirigida a professionals del turisme. Reus hi participa amb publicitat a l’estand de l’agència receptiva Calafell Evasió, una de les principals agències receptives de turisme francès i un dels principals clients del Gaudí Centre.
Promocions Ruta del Vermut i Visit Reus!
Durant l’any, l’Agència de Promoció de ciutat ha estat realitzant varies promocions dirigides a un públic de proximitat i estatal.
La finalitat d’aquestes accions ha estat promocionar la Ruta del Vermut i el Visit Reus i s’ha fet degustació del producte.

S’han dut a terme accions a Andorra, Candanchú, Centre Blanquerna a Madrid, Mercat de San Antón, Festival «Va de Vermut» de Barcelona, 12h del Vermut de Reus a Madrid i al mes de juny a Saragossa.

Cal remarcar també que l’Agència de Promoció de Ciutat és present als principals esdeveniments de la ciutat per promocionar els productes turístics de reus entre els propis habitants de la ciutat així com també de l’entorn. En aquest sentit, es treballa amb la Fira de l’oli, la Fira del Vi «Reus Viu el Vi» o, finalment, l’Expro Reus, entre altres.

També es col·labora amb Fira Reus i Reus Esport i Lleure per tenir presència als esdeveniments, conferències o congressos que s’organitzen a la ciutat.

Finalment, l’Agència de Promoció de Ciutat col·labora i participa activament en diversos viatges de premsa i familiarització organitzats per l’Agència Catalana de turisme, el Patronat de turisme de la Diputació de Tarragona, la Taula de Creuers, la Taula de l’Aeroport o els propis tour operadors i agència receptives de la zona.

FER UN COMENTARI