Campanya de sensibilització a Mollerussa per ser una ciutat més amable amb la gent gran

Es busca la complicitat amb el teixit comercial, eix principal de la iniciativa, que inclou la elaboració d'un díptic amb un decàleg de consells a seguir

0
140
FarmaciaBanyeres_728x90

L’Ajuntament de Mollerussa impulsa una campanya de sensibilització sota el lema ‘Somriu-me en el tracte’ que té per objectiu sensibilitzar a la ciutadania perquè Mollerussa sigui una ciutat més amable amb la gent gran. La campanya, que forma part del projecte ‘No et quedis a casa’ impulsat per la regidoria de Benestar Social, amb un servei privat de psicologia, té en el teixit comercial l’eix principal d’actuació tot i que també s’incidirà en les escoles i en la població en general. La campanya, que començarà el proper 1 d’octubre amb el Dia Internacional de la Gent Gran i s’allargarà fins el dia 18, consistirà en repartir en mà a tots els comerços de la ciutat un díptic que, sota la màxima ‘Sigues un comerç amic’, reuneix un decàleg de consells a seguir en el tracte amb la gent gran.
‘Tracta’m com una persona adulta, parla’m de forma clara i senzilla, orienta’m o somriu-me’ són algunes de les consignes que es donen així com també s’explica als comerciants com actuar si es troben amb alguna persona gran amb risc d’aïllament social o solitud. Així mateix, també s’ha editat un díptic diferent també amb un decàleg de consells, alguns dels quals coincideixen, que en aquest cas està adreçat a la ciutadania en general.

En la presentació de la campanya, l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha subratllat la voluntat de l’Ajuntament de treballar en aquest sentit ja que ”l’acompanyament a l’envelliment ha de ser un actiu i ho hem de posar en valor”. Per la seva banda, Anna Carné, de l’empresa de psicologia que porta el projecte, ha indicat que es tracta de buscar la complicitat amb l’entorn més proper per fer aquesta tasca d’acompanyament.

FER UN COMENTARI