“Bon dia, com estem?” un programa que apropa els estudiants al seu futur professional

    Els serveis socials de l’ajuntament d’Amposta i l’Institut Montsià impulsa aquest projecte per preparar els alumnes i crear un vincle entre els joves i la gent gran

    0
    249
    Wifi_Penedès_728x90

    Finalitza el programa: “Bon dia, com estem?. Un projecte d’acompanyament telefònic entre alumnes de segon curs del CFGM d’Atenció a les persones en situació de dependència de l’Institut Montsià i persones majors de 70 anys que viuen soles i no mantenen gaire contacte amb altra gent.

    Els estudiants han estat trucant cada dimecres des del febrer a aquestes persones per tal de comprovar que estesin bé.  Una oportunitat per crear un vincle entre persones grans i joves que se volen dedicar a l’atenció a les persones. “És un projecte molt bonic, des del primer dia que ho van proposar a mi me va fer molta il·lusió. Pode trucar-los, parlar amb ells, veure com estaven… i la veritat és que és molt bonic” ha explicat molt satisfeta una de les alumnes participants, Sarai Vallés Alcalà. “Primer ens van assignar un usuari però després com que vam veure que en deu minuts acabàvem de parlar amb ells, ens en van assignar dos. Cada dimecres els truquem, parlem amb ells, els hi preguntem que fan, com ha anat la setmana i com estan” afegeix Verònica Rebull Cugat, una altra de les alumnes del grau.

    Una iniciativa que els usuaris també han valorat positivament, “ Parlaves un rato,  me contava coses i me preguntava com estava, que feia, si me trobava bé… Jo vic tot sol i això m’agrada, m’agrada que em telefonegen”  explica un dels senyors, Joan Accensi Caballé, a qui trucaven els alumnes. Una altra de les usuàries que trucaven, Felicidad Fatsini Montanés, diu que està contenta amb aquesta iniciativa, “és senyal que  se preocupen de la gent gran”.

    El  projecte ha estat impulsat pels serveis socials de l’ajuntament d’Amposta i l’Institut Montsià amb l’objectiu de preparar els estudiants cap al seu futur professional. “El que fem és acostar allò que passa en la realitat als serveis socials a aquella gent que està estudiant perquè la seva sortida laboral sigui això, l’atenció a les persones”. Apunta l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs.  Per la seva part, el director de l’institut Montsià, Gabriel Perles, ha afegit: “No estem donant teoria sinó que volem que els nostres alumnes tinguin els valors de solidaritat,  conversació, amistat i relacions personals,  perquè això és molt important, sobretot per quan surtin”.

    Durant la cloenda del programa, després de quatre mesos parlant pel telèfon, alumnes i usuaris s’han vist per primer cop les cares. Un acte que ha donat per finalitzat aquest servei amb l’acabament del curs, però que hi ha la voluntat de seguir-lo oferint l’any vinent i anar ampliant-lo poc a poc.

    FER UN COMENTARI